Gå til innhold
  • Bli medlem

Nordlys over Sør-Norge om 20 år


mattings

Anbefalte innlegg

Annonse

Hender det ikkje også at Nordlyset strekk seg heilt ned til Sør-Norge også idag?

Hugsar godt ein fin rotur ein sein haustkveld på Nordfjorden, heile himmelen var grøn og raud! Likevel er dette nok lite i forhold til det som er "vanleg" lenger nord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det stemmer at nordlys kan ses i Sør-Norge av og til. Til og med i Sør-Europa når det er skikkelig sterkt (når det er kraftige solstormer på sola). I Tromsø er det f.eks nordlys i gjennomsnitt annenhver dag (men skydekke kan gjøre at det ikke ses så ofte). Stemmer denne forskningen betyr det at det om 20 år kan være Sør-Norge som har nordlys annenhver dag, og Nord-Norge bare får oppleve det en gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAA!!! jeg vil ha mer nordlys i sør!!! :D er det noe jeg virkelig savner fra Finnmark, så er det nordlyset... :) å bare stå ute og stirre opp på himmelen som er dekket med nordlys uansett hvor man snur seg :D kan stå og bare beundre det i evigheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordlys er vanleg i Sør-Norge, men så er dei aller fleste av nordlysa i Sør.Norge kun nokre små grakvite ulne fis i forhold til dei praktfulle nordlysa i nord. Dei siste 20-30 åra har nordlyset vorte vanlegare i Sør-Norge, og det verka som at haustar med mykje nordlys vart etterfølgd av milde og regnfulle vintrar. No for tida er alle vintrar milde og regnfulle uansett, og kvar vinter vert langt på veg tidenes varmaste med så store hopp frå åra før, at eg mistenkjer at det med same aksellerande farten frå vinter til vinter, vert opplagte sommartemperaturar på rundt +15°-25°C gjennom heile vinteren frå år 2015, og i år 2050 er vintertemperaturen oppe i over +40°C. Vel, no er det andre ting i naturen og årstidene si gang som syt for at det ikkje går så langt så fort, men med dagens fartsauke kan ein simulera slike statistikkar. No nærmar iallfall vintertemperaturen på Vestlandskysten stygt og raskt +10°C, og den var jo litt over +1° i januar i perioden 1960-90 i Bergen. Det er jo som kjent ikkje lenge sidan. Denne temperaturen har gått opp med 6-8°C på dei 16 åra sidan 1990, mesteparten dei siste åra av dei 16 åra. Legg ein denne aksellerasjonen til grunn, er det ikkje godt å vita kor mykje fortare temperaturauken vil gå, men inntil vidare set no naturen bremsene på. At bremsene i naturen går seg heite og svekkast av menneskapt forureining, det er jo ikkje vanskeleg å sjå i dag.

Helsing Stuttjukken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frå nordlys til global oppvarming i ett innlegg, Stuttjukken, hehe. Må huske på at på 60-tallet så var vintrane særdeles kalde. I følgje faren min vart det arrangert skøyteløp på Husavatnet på Fedje i den tid (om eg hugsar rett), og Husavatnet består av brakkvatn. Så det må ha vore bra kaldt.

Sjølv har eg aldri sett nordlys, ikkje ein gong den veka eg var på Island tidleg om våren, og då var det klarver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at noen drar inn klima her, men hvor mye nordlys som opptrer på himmelen har i utgangspunktet ingenting med klimaet å gjøre eller omvendt (bare for å ha dette avklart). Aktiviteten til nordlyset varierer med magnetfeltet til jorda og solaktiviteten. Solaktiviteten har en syklus på 11 år. År med mye solaktivitet gir mer nordlys enn år med lite solaktivitet (neste maksimum er i 2011-2012).

For mer info om hva nordlys er, masse flotte nordlysbilder, og en nordlys "værmelding" se:

:cry:http://www.northern-lights.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.