Gå til innhold
  • Bli medlem

DNT hytter Hardangervidda


Jeanetts

Anbefalte innlegg

Hei! 
 

Er det noen som har vært på Hardangervidda den siste tiden, som vet om hyttene er åpent for salg? Og om det går ann å bare stikke innom i disse korona tidene? og hvis det er mulig, hva slags utvalg som er tilgjengelig der? 
 

Hadde vært greit å kunne kjøpt noe påfyll der, istedenfor å dra med seg alt for en ukes tur. Da sparer man litt vekt.
 

Vi tenker mer strekningen rundt Sandhaug, Litlos og område rundt der. Nøyaktig rute er ikke satt opp enda, da vi tar det litt som det kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom ned fra vidda denne uka og var innom Rauhelleren og Mogen - der var det vel nærmest "business as usual". En jeg traff på stien fortalte at hyttevakta på Lågaros var litt motvillig til å slippe folk som ikke hadde forhåndsbestillt inn, men at han tross alt hadde fått shoppet litt småtteri allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandhaug har max kapasitet på 60 personer...inkl. teltere. Går å få kjøpt seg noe, samt låne toalett frem til seks(når nye vandrere som oftest booker inn). Mogen tar kun imot folk som bestiller halvpensjon/ døgnpris. Hadlaskar har hyttevakt, som prøver å gjøre det beste ut av booking, kontra turgåere som ramler inn(de har ingen dekning for å sjekke bookingliste). Her går det uansett an å kjøpe mat fra lageret for teltere/ forbipasserende. Stavali er pop, men enkle retter og god drikke kan kjøpes, samt bruk av toalett, og telting nedenfor hytta er gratis, da de ikke har opparbeidet camp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp hatt to netter på Sandhaug. Der er det som sagt business as usual. Fullt begge dager. Sovesal i bruk og mange teltere. To middagsrunder og kaos til frokost. Ikke veldig korona-sikkert... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
famjsv skrev (På 25.7.2021 den 7.39):

Nettopp hatt to netter på Sandhaug. Der er det som sagt business as usual. Fullt begge dager. Sovesal i bruk og mange teltere. To middagsrunder og kaos til frokost. Ikke veldig korona-sikkert... 

Har du vært i noen av Norges byer i det siste? Det er ikke noe mer eller mindre korona-sikkert på utstedene der, og det er helt berettiget spør du meg, slik smitte og vaksinasjon har vært i sommer :).

Det er uansett en helt annen diskusjon.
---

Jeg var nylig på en tur som blant annet var innom følgende hytter:

Stavali - Teltet et stykke utenfor hytteområdet, men fikk både øl og mat servert ute i solveggen, og toalettfasiliteter var bare å bruke. Hyggelig betjening : )

Hadlaskard - Selvbetjening åpent

Sandhaug - Full trøkk. Turfølget mitt booket seg inn på rom og sovesal på stedet, og jeg booket teltplass med full pensjon, noe som ga meg muligheten til å henge rundt på hytta også. Bra med folk igjennom hele dagen og kvelden. Nydelig mat.

Rauhelleren - Her teltet vi utenfor hytten for enkelthets skyld og fikk også oppholde oss på hytten og bruke alle fasiliteter. Vi fikk også muligheten til å slenge oss med på middagen, men stod over da vi allerede hadde tatt to "juksedager" på Sandhaug.

Heinseter - Personlig mening: Ikke gå hit om du ikke har forhåndsbooket. Tidenes kaldeste gjestfrihet har jeg sjeldent møtt. Du får knapt en fot innenfor døra (og du kommer ikke lenger enn til gangen uansett, om du ikke skal bo der) før du får flere tirader servert med hint om at man ikke er særlig velkommen. Samtlige andre turfølger vi møtte senere samme dag hadde tilsvarende opplevelse av stedet.

Tuva - Tittet bare innom på dagen og kjøpte vafler.

Endret av sneakyowl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sneakyowl skrev (3 minutter siden):

Heinseter - Personlig mening: Ikke gå hit om du ikke har forhåndsbooket. Tidenes kaldeste gjestfrihet har jeg sjeldent møtt.

Jeg var innom der for to år siden og satt igjen med et inntrykk av at de helst ikke ville ha teltere. Skjønner jo at de tjener mye mer på andre gjester, men når man først tilbyr teltplass så hadde vært greit med normal imøtekommenhet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sneakyowl skrev (På 5.8.2021 den 13.13):

Har du vært i noen av Norges byer i det siste? Det er ikke noe mer eller mindre korona-sikkert på utstedene der, og det er helt berettiget spør du meg, slik smitte og vaksinasjon har vært i sommer :).

Noe du ikke fikk med deg i tråden her, eller? Og jeg spør heller ikke deg om hverken smitte- eller vaksinasjonssituasjonen, sommer som vinter...

  • Liker 1
  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.