Gå til innhold
  • Bli medlem

Sommertur til Børgefjell


ketilring

Anbefalte innlegg

Annonse
Kjell Iver skrev (56 minutter siden):

Tror det der punktet Børgefjell er noe upresist? Ser jo ikke så aller verst ut ellers ved jengelen.. Litt regn gir jo bare bra fiske :)

image.png

Ja, dette er vel oppe i Store Børgefjellet et sted. Jeg hadde tenkt å utforske steder jeg ikke har vært tidligere — opp Sapmandalen og videre til Sipmekene, Jetnamsvatnet og Saksenvatnet. Men jeg har mulighet til å vente til litt uti august for å se om godværet kommer. 😎 Hvis ikke er jo alltid Jengelvassdraget og Litle Kjukkelvatnet et godt alternativ. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ketilring skrev (51 minutter siden):

Hvis ikke er jo alltid Jengelvassdraget og Litle Kjukkelvatnet et godt alternativ. 

Absolutt. Jeg må bare si - med referanse til det som skjer i europa nå så er ikke de regnmengdene som er hos oss mye, men det var svært store regnskyll som kom for en ukes tid der inne.

Jeg har ikke opplevd slike regnskyll på lang tid. Ikke på somrene i hvertfall. Etter lange perioder med tørrvær der bakken er hard klarer ikke bakken å ta opp vatnet, så det er egentlig håpløst å være i telt under slike forhold. Det var veldig lokalt også, så Børgefjell er nok uansett best når værmeldingene er OK.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.