Gå til innhold
  • Bli medlem

Er det håp for teltet mitt?


KJK

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg har et gammelt Fjellsport Vassfaret telt, som har gitt meg ly både på festivaler og fisketurer, i mange år. 

Har lagt i kjelleren i 2-3 år nå, så tok det frem og vasket innerteltet i en balje, og hengte ut til tørk. Ser nå at det er en coating av et eller annet slag, som flasser av, og kan dras av i store flak. Er teltet bare å kaste, eller kan jeg prøve å fjerne coatingen og så impregnere? Coatingen ligger på innsiden av teltbunnen. 

20210717_183408.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helsport sin serviceavdeling er oppe og går. Hadde nylig mitt Ringstind 2 Light inne til reparasjon etter en ganske heftig skade etter uvær. Meget bra arbeid og super kundeservice (noe jeg var bekymret for ville forvitre etter at de ble kjøpt opp). 

 Jeg vil anbefale deg å kontakte de for råd og veiledning om det finnes håp for teltet ditt. Kan hende de kan bytte bunnen i teltet for deg, men de må nok bare ta en vurdering på det. 

https://support.helsport.com/hc/no/requests/new

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Marius Engelsen said:

Du kan også smøre undersiden med en blanding av ca. 1:2,5med blank baderomssilikon og white spirit.

Kan man fortynne eddiksyrebasert våtromsilikon med white spirit, eller må det være såkalt "nøytral" silikon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.