Gå til innhold
  • Bli medlem

Extremtextile kan ikkje sende til norge?


josteink

Anbefalte innlegg

Hei, denne meldinga ligg på heimesida deira:NORWAY and GREAT BRITAIN: We are currently not able to ship to NO and GB due to customs regulations. Sorry for any inconvenience.  

nokon som veit kva og kor lenge dette har vore?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Halkatla skrev (2 timer siden):

De sliter visst med noe tollgreier, jeg var i kontakt med de for noen uker siden og de kunne bare informere om at "de jobber med saken", så intensjonen er nok å få ordnet det.

Oki, merkelege greier, krysser fingre for at det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært et problem med Extremtextil siden februar. De har lovet en snarlig løsning siden påske, men det har foreløpig ikke kommet. Du kan vurdere å få sendt varene til f.eks. Sverige og hente det der, nå som grensene åpnes igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Er det noen som har fått sendt varer fra extremtextil.de til Norge i siden 2021?

Jeg skal bestille noe og får lagt inn Norway i shipping adress så jeg antar de sender til Norge nå.

Hvordan er det med moms/toll? Må jeg belage meg på noen overraskelser? Jeg ser at det er toll på klær, men det gjelder kanskje ikke EU/EØS og tekstiler er vel ikke klær - ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ryback skrev (14 minutter siden):

Jeg skal bestille noe og får lagt inn Norway i shipping adress så jeg antar de sender til Norge nå.

Hvordan er det med moms/toll? Må jeg belage meg på noen overraskelser? Jeg ser at det er toll på klær, men det gjelder kanskje ikke EU/EØS og tekstiler er vel ikke klær - ennå?

Extremtextil sender vel til Norge ja, og er registrert i VOEC-registeret. Flere som har bestilt derfra det siste året. Altså betaler du mva og toll direkte i nettbutikken, og summen i kassa skal derfor være totalsummen du betaler fiks ferdig med frakt, moms og toll til Norge :) Om du mot formodning skulle bli belastet toll/moms ved innføringen til Norge grunnet manglende/feil deklarasjon fra selger, så skal Extremtextil tilbakebetale denne dobbeltbelastningen inkl. fortollingsgebyret til deg, slik at du ikke betaler dobbelt opp. Du kan lese deg opp på VOEC-ordningen om du vil ha enda bedre oversikt over hva den innebærer (det er begrensninger på maks. 3000 kr per vare og slikt om husken stemmer).

Endret av Måssåbjønn
  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en bestilling i august ifjor kløna de det tydeligvis til og hadde ikke merket pakken godt nok med VOEC-nr, for Posten skulle ha moms de også.
Det hele løste seg ganske raskt med Posten kundeservice da jeg kunne sende dem faktura med påskrevet VOEC-nr, og jeg betalte ikke noe ekstra da jeg hentet pakken.

Trikset er å ikke hente ut pakken før Posten har slettet moms-kravet i sine systemer hvis noe slikt skjer!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.