Gå til innhold
  • Bli medlem

Skallbukser - kort benlengde - forslag?


lesko

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt Bergans Breheimen str M SHORT i noen år. Nå ser jeg etter alternativ skallbukse som også selges med slik kortere benlengde. Noen forslag på slike skallbukser som produseres med kortere benlengde? Synes det er vanskelig å finne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både Marmot, Outdoor Research og flere andre amerikanske produsenter har short, regular og tall på en del modeller, i tillegg til Arcteyx som er nevnt,

De er ofte vanskelige å finne i butikk i Norge, da man her gjerne bare tar inn regular og tall, men sikkert mulig å bestille via internettet 😀

Klattermusen har også noen bukser i short, jeg har en Gere turbukse, men jeg har ikke oversikt over skallbuksene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vetting skrev (2 timer siden):

Er også på leting etter en skallbukse i short størrelse, men ikke kunne finne noen enda. Så kom gjerne med konkrete tips om noen har 😊

Har ikke funnet i fysisk butikk eller på nett? 

Hvis det er det første du mener så synes jeg ikke det er så overraskende, da det virker som om norske butikker (og produsenter) har bestemt seg for at vi har lange ben. Har lett etter det samme i mange år. 

Hvis du ikke finner det på nett synes jeg du er litt dårlig til å lete, ref poster lenger opp. Fant denne på under ett minutt: https://www.klattermusen.com/sv/herr/byxor/15577m92-freke-2.0-salopette-short-ms-raven/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Bøygen skrev (På 26.7.2021 den 22.24):

Har ikke funnet i fysisk butikk eller på nett? 

Hvis det er det første du mener så synes jeg ikke det er så overraskende, da det virker som om norske butikker (og produsenter) har bestemt seg for at vi har lange ben. Har lett etter det samme i mange år. 

Hvis du ikke finner det på nett synes jeg du er litt dårlig til å lete, ref poster lenger opp. Fant denne på under ett minutt: https://www.klattermusen.com/sv/herr/byxor/15577m92-freke-2.0-salopette-short-ms-raven/

Begge deler. Jeg har faktisk hørt at denne kommer i short, men synes nesten 8 tusen for en bukse er litt mye (selv om det er god kvalitet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vetting skrev (2 timer siden):

Begge deler. Jeg har faktisk hørt at denne kommer i short, men synes nesten 8 tusen for en bukse er litt mye (selv om det er god kvalitet).

Den er jo helt i henhold til spesifikasjonene dine, som var skallbukse i short størrelse 😉

Har ingen erfaring med den buksen jeg lenket til, men den var kjapp å finne og innenfor spekk.

Hvis du kommer med litt mer detaljert spekk er det lettere å komme med forslag som passer deg. Pris du er villig til å gi og tiltenkt bruk kan jo være kjekt 😊

(pro tip: arcteryx har eget filter på siden sin med bukser som kommer med kort benlengde)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøygen skrev (På 2021-8-4 den 19.08):

(pro tip: arcteryx har eget filter på siden sin med bukser som kommer med kort benlengde)

Det var jo genialt :)

 

Har ikke erfaring med Arcteryx, men ser Beta kommer både i AR og SV. Tro om AR vil være nok for meg mtp dårlig vær (les regn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Arcteryx Beta AR skallbuksen og liker den godt. Stor glidelås langs låret for lufting (men den stopper ved kneet) og tåler en støyt. Jeg mistet fotfeste på tur ned et svaberg i jotunheimen i regnvær og sklei nedover et par meter før jeg stoppet. Buksen brydde seg ikke stort om det (men da var glidelåsene igjen). Har brukt den som eneste bukse på flere turer hvor yr.no var veldig tydelig på at det skulle regne underveis.

Endret av Ulyden
skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg har kjøpt og returnert et utall bukser de siste månedene. Jeg er L rundt magen og med kort benlengde (30 tommer innersøm). Men endelig fant jeg en bra bukse og vil gjerne dele erfaringen.

Modellen er den godt likte Lundhags Makke, og den kommer i hele 10 farger: 

image.png.8ad2aa30dd7c413d6458bf6356721665.png

Prisen hos Outnorth er det heller ikke mye å si på. Registrer deg for nyhetsbrev med ny epost-adresse så får du 200 kr i avslag, buksen havner da på 1500. (Opprinnelig 1700)

Viktigst av alt så kommer den i svært mange størrelser:

image.png.6e248ebb607d3660e5cbf2474acf244d.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.