Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans V-95 trollhetta


Håkan S

Anbefalte innlegg

Jag har provpackat med mat och allt och ca 27kg + ev socker och smör/olja.

Justerat upp bärsystemet till högsta läget då jag är 193 cm packat mat ca 13 kg + med ovan prod.,i botten på säcken.

Kök gas en 450+230 gr högt och sovutr och  sedan tält på tvären under lock.

Jag fick packningen långt ut från kroppen och det kändes baktungt och vingligt,detta har jag ej kännt med gamla utv stålram med förhöjnings bygel över hududet(som nu sitter på pulkadrag).

Ska jag packa kök o gas ovan mat och tältbågar+markpinnar mot ryggen och kläder längst upp och ev dra åt bärremar så hårt det går och endast lägga regnkläder i ´topplocks´fickorna.

Jag ska gå i delvis blockteräng och med 2 Compardell pro 30 delv.kolfiber (de verkar tillräckligt stabila vågar ej ha vanl då de kan komma bort då tåg ska bytas 4ggr t.o.r GBG-Kiruna-GBG+buss trf.) och som det kändes inne så fungerar det ej som det var sänder med en bild från en Padda med kass kamera(sämre än Ericson 30 år gammal mobil med Leica obj.)

IMG_20210713_230812.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ej helt testat den men prova att föra in hela plastbiten längst ned genom axelremmen,hittar ej info eller intruktionsbok på Bergans hemsida.

Jag ska ha den lilla säcken på ev korta toppturer och på resa med tåget för mat.

Ganska klen i utförandet på tid modell så var det locket som anv.

Men regnskyddet är stort och tjockt som medföljer,om det behövs på helt ny säck är väl osäkert men jag tar med för test på tur ska ej gå långt varje dag men vara ute 16 dag så regn blir det nog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problem löst 2 buntband som låser glapp i övre justering under bär remmar och ett snöre under delen.

det övre fästet sitter med en tunn plast stav som bör bytas mot metall.(några buntband avv olika storlekar är en

bergans.png

berg 2.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.