Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som kan anbefale en 5-6 fot stang og størrelse på snelle?


tttime

Anbefalte innlegg

Annonse

5-6 fots stenger som er 3 eller 4 delt, er ikke veldig vanlig. Men så korte er de jo ganske transportvennlige også som to delte. 
 

Okuma og Savage Gear har flere korte, «moderne» stenger, som er morsomme å fiske med. Jeg har feks en slik https://www.skittfiske.no/okuma/216654/okuma-psycho-perch-ufr-spin-2-delt

Denne ser også fin ut https://www.skittfiske.no/savage-gear/230079/savage-gear-sg2-ultra-light-game-2-delt

Du skriver for øvrig ikke hvilken kastevekt du ser for deg. Det er jo av betydning 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er blasfemi og man blir uglesett av å nevne det, men hva med en teleskopstang?

Jeg kjøpte en Shimano STC TE 180ML 7-21gr (fåes i 3-14gr også) og Okuma Ceymar CXT-10, for ikke så lenge siden, til å bruke i skogsområder. Flott kombinasjon det, som man og klarer å få fisk på, selv om ikke det gir de rette følelsene i sjela til både fisken og fiskeren, og sikkert de som står og ser på og alt det der.. :P 

Den er hvertfall veeeeldig transportvennelig, tuben er kun 37cm lang og selve stanga er kortere!

IMG_2000.thumb.jpg.691deb49d5bbb5c0d94f11cc3ef81a20.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i mange år hatt en 6' Shimano stang 2-12 g, og en Shimano snelle. Ultralett og smidig utstyr, perfekt til fiske i små vann/elver, og som Rino nevner ypperlig der er trangt pga. f.eks. vegetasjon. Med tynt Fireline-snøre kaster du mer enn langt nok, og mye lengre enn man skulle tro med ei så kort stang. Veldig moro å fiske med, og skikkelig gøy å kjøre fisk på!

Jeg liker lett fiskeutstyr, og har fisket laks i elver i Finnmark med enhånds fluestang, det er mye mer spennende å kjøre smålaks på slikt utstyr enn med de svære 15-fots tohåndsstengene noen står og banker i elva med. Men det er klart, skulle jeg fiske i Tana eller Altaelva ville jeg nok valgt kraftig utstyr, jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.