Gå til innhold
  • Bli medlem

Letteste fiskehåven?


Martin HJ

Anbefalte innlegg

Annonse

Etter en fiskeopplevelse i fjellet hvor jeg ikke hadde hov, har jeg fiskehoven alltid ved min side under fiske.ALLTID! For noen år tilbake hadde jeg en superliten lettvekts håv, som var sammenleggbar, dvs da jeg grep etter den i belte og dro den ut av sin veske, spratt den ut klar til bruk. Men: etter få år da kona var med på fisketur, fikk hu en diger ørret, og da jeg skulle hove den kom den i kampens hete på  tvers av hovens øvre ring (ramma)og kastet på seg, .....vipps røyk sena. Hoven ble for liten, ettersom jeg ikke fikk hodet eller halen først.

ørreten var +2,5 kg, den flotteste ørreten jeg har sett. Etter fisken stakk fikk jeg oppleve en ny side av kona mi, hu var ikke blid..........

Denne turen har gitt meg den erfaring at jeg sparer ikke vekt på hoven, den må være stor nok......

Endret av Fenrisfrøya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.