Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose til stor mann?


Frefla

Anbefalte innlegg

Hei! 
Jeg er en mann på 198cm og 105kg som ser etter en sovepose til sommer og en til vinter. Jeg kommer nok ikke til å sove ute i lavere enn -20. De gangene jeg sover ute er som regel i forbindelse med lange fot/skiturer så ser derfor etter lavest mulig vekt. 
 

Jeg opplever ofte at soveposene blir for trange rundt skulder og hoftepartiet, og noen er rett og slett ikke lang nok. Jeg prøvde hin dagen Helsport Rago xtrem (85cm skulderbredde og 200cm personlengde) og den passet bra. Noen erfaringer her? 
 

Er det ellers noen gode tips fra lange og store menn der ute? Det trenger ikke være billigst mulig. Kvalitet, vekt, komfort er det jeg setter høyest. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

197cm/100kg. Bruker Warmpeace Viking 300 Long+Wide på sommeren. Veldig god plass i bredden, ok i lengden men kan bli noe knapp om det er skikkelig kaldt og man må snøre helt igjen. Posen har ingen varmekrage meg for meg spiller ikke disse tingene så stor rolle da jeg er veldig varm når jeg sover. Hadde noen netter i 2017 hvor det krøp ned til 5 grader på natten ved Vonsjøen og da måtte jeg på med en tynn ulloverdel, ellers er det kun boxer jeg sover i. Posen finnes også i en varmere 600 variant sist jeg sjekket.

Vil/kan du bruke litt penger er Cumulus et merke å sjekke, de er fleksible med invividuelle tilpassninger av eksisterende modeller på forespørsel.

Sover ikke ute i minus/vinter så vinterpose kan jeg ikke si noe om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.