Gå til innhold
  • Bli medlem

Frakt av fiskestang på tur


Grunnlovsbygdas sønn

Anbefalte innlegg

Hei, må stille et nybegynner spm her. Hvordan gjør folk det med frakt av fiskestenger når det ikke er åpent terreng?

Akkurat plukket opp en ny Abu Garcia stang hvor det ikke følger annet en et tøy etui. Har en Shimano Stc Multi length som har en stangtube, så der har frakten aldri vært et problem. Den har jeg bare hatt i Ytterlommen på sekken min (Gregory baltoro 95). Men siden nye stanga er 3 delt uten tube, så blir jeg mer usikker på hvordan en frakter den fornuftig på tur, uten å være redd for å ødelegge den på noe måte. Kan noen dele noen erfaringer ved frakt av flere stenger osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Grunnlovsbygdas sønn skrev (54 minutter siden):

Hei, må stille et nybegynner spm her. Hvordan gjør folk det med frakt av fiskestenger når det ikke er åpent terreng?

Akkurat plukket opp en ny Abu Garcia stang hvor det ikke følger annet en et tøy etui. Har en Shimano Stc Multi length som har en stangtube, så der har frakten aldri vært et problem. Den har jeg bare hatt i Ytterlommen på sekken min (Gregory baltoro 95). Men siden nye stanga er 3 delt uten tube, så blir jeg mer usikker på hvordan en frakter den fornuftig på tur, uten å være redd for å ødelegge den på noe måte. Kan noen dele noen erfaringer ved frakt av flere stenger osv?

Hei

Jeg kjøpte stangtube løst på skittfiske.  Kosta ikke mye og sikrer dyre Shimano stenger på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnlovsbygdas sønn skrev (3 timer siden):

Hei, må stille et nybegynner spm her. Hvordan gjør folk det med frakt av fiskestenger når det ikke er åpent terreng?

Akkurat plukket opp en ny Abu Garcia stang hvor det ikke følger annet en et tøy etui. Har en Shimano Stc Multi length som har en stangtube, så der har frakten aldri vært et problem. Den har jeg bare hatt i Ytterlommen på sekken min (Gregory baltoro 95). Men siden nye stanga er 3 delt uten tube, så blir jeg mer usikker på hvordan en frakter den fornuftig på tur, uten å være redd for å ødelegge den på noe måte. Kan noen dele noen erfaringer ved frakt av flere stenger osv?

Jeg ble lei av tunge tuber.  Derfor kjøpte jeg isolasjonsrør på Biltema.  

isopor.JPG.b9dc0a829493117140501b5f82f56cba.JPG

For å lette innleggingen lager jeg et snitt i lengderetning.  I enene klipper jeg til en runding fra et gammelt liggeunerlag og limer det fast med kontaktlim + at jeg forsterker med tape.  Helt i bunnen, ca 2 cm fra splitten stikker jeg hull for strikk.  

Jeg har brukt slike i mange år og har aldri hatt uhell.

1559908262_poseflagg.JPG.ffd8833a3d2e07e681e54493b8683f3e.JPG

Bildet er snudd, noe som er et problem på FF.  I bunnen har jeg sydd en kopp av et gammelt teltstoff slik at tupene ikke faller av.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.