Mammut94 Posted July 10, 2021 Share Posted July 10, 2021 Hallais! Skal gå fra Synnevika, via Mugga, innom Svartsjøen, og så Volsjøan, Langeggsjøan, Nedre Roasten, Røvolltjønnene, og til Haugen. Så spørsmålet er om det er noen fisketips på den ruta i noen av de jeg nevnte, eller om det er noen andre steder jeg bør prøve lykken? Ikke vært i Femundsmarka før, og er mest gla i ørret. Generelle fisketips tas også gjerne imot! Har fisket mye, men reell kunnskap er det en del hull i.... Takk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Bjarne H.S. Posted July 10, 2021 Share Posted July 10, 2021 (edited) Misunner deg turen, selv om jeg nettopp er tilbake fra Femundsmarka nå. Det er finfin abbor i Svartsjøen og kanskje noen grove ørreter er jeg fortalt. Det er også gjedde der. I Mugga og håene der er det også harr. Øverst i Mugga er det finfin ørret å fiske etter. I Volsjøan er det ørret å få, også ganske pene i størrelsen. Mye småørret i Langeggsjøan, men kanskje en og annen litt større? Det er fin fisk å få i Roasten og på Røvolfjellet,, både abbor, røye og ørret. Kobber og rødt gir deg fangst. På bloggen min finner du mine turer i Femundsmarka med mye info. Edited July 10, 2021 by Bjarne H.S. 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts