Gå til innhold
  • Bli medlem

Hardangervidda


Tulla

Anbefalte innlegg

Vi skal gå fra Dyranut og ned til Rjukan , for første gang ! Den 1/8 (er det en bra tid og vandre over ) og Barnebarn på 12 skal bli med , han er ca 149 cm , hvor stor sekk må han ha tro ? 

Endret av Tulla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin tur! Med hensyn til sekk: bruk heller en liten "voksensekk" enn en "barnesekk". Altså noe med skikkelig hoftebelte og en smule bærekomfort. Friskt i minne turer på Hardangervidda med skolesekk, så gnagsår på skuldrene halvveis på turen unner jeg ingen.

For øvrig smaker hamburgere på toppen av Krossobanen veldig godt når man har gått noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemelding 😄er det mye insekt på den tiden vi skal vandre over ? Har kjøpt slik  myggjager med patron ! 😆er det godt merket og gode stier fra hytte til hytte ? Må man kjøpe fiskekort ? Regner med at vi kan telte rundt hver hytte vi kommer til ? 🌸

takk for tipps , den hamburgeren gleder jeg meg til 🍔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Ja - det kan være enorme mengder med mygg, så myggmiddel må med. Ellers så er det heldigvis ofte litt vind på vidda, og den er din venn :) Alt over 3-4 m/s er bra ift. myggen. Myggjager m/patron har jeg ikke prøvd (selv om jeg har en), men tenker at den er fin hvis dere tar en pause i litt for lite vind. Det er veldig gode stier, og godt merket. Kart, kompass og evt GPS synes jeg man bør ha med likevel. Ja - man må kjøpe fiskekort. På Hardangervidda er det mange private vann, og kortene gjelder ofte på begrensede områder (og ofte kun i elvene). Spør på hyttene, de selger ofte kort. Ja - ofte greit å telte rundt hyttene, og du må betale for det :)
Til sist et lite tips - Ull (tynn) er det beste på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.