Gå til innhold
  • Bli medlem

Skålatårnet


Trine RS

Anbefalte innlegg

Noen med dårlige knær som kan fortelle meg om jeg kommer meg ned fra skålatårnet? Jeg kommer meg nok fint opp, men altså : hvor heavy er nedstigningen med alle høydemeterne for ett kne med god gammel håndball slitasje?

Jeg er fjellvant og har mange høydemetere i bagasjen, men akkurat denne er jeg usikker på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke jeg skal synse om det går eller ikke siden jeg ikke har gått turen.

Men jeg har konkludert at for mine knær, så er det mye bedre å ta små raske "steps" nedover, enn litt mer tunge og forsiktige steg der det holdes igjen (vanskelig å forklare). Altså redusere tiden med bakkekontakt pr fot pr steg når du går nedover. Det reduserer i vert fall muskelbruken i knærne, slik at jeg ikke får problemer med følelsen av at musklene "brenner opp" når det er mye nedover. Du kan jo prøve for å se, kanskje du merker forskjell. Ellers kan staver hjelpe også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnilite skrev (7 timer siden):

Tror ikke jeg skal synse om det går eller ikke siden jeg ikke har gått turen.

Men jeg har konkludert at for mine knær, så er det mye bedre å ta små raske "steps" nedover, enn litt mer tunge og forsiktige steg der det holdes igjen (vanskelig å forklare). Altså redusere tiden med bakkekontakt pr fot pr steg når du går nedover. Det reduserer i vert fall muskelbruken i knærne, slik at jeg ikke får problemer med følelsen av at musklene "brenner opp" når det er mye nedover. Du kan jo prøve for å se, kanskje du merker forskjell. Ellers kan staver hjelpe også.

Takk. Staver og Rehband knestøtte har vært obligatorisk de siste par årene. Små skritt tror jeg skjer automatisk. 

Får se, om jeg prøver 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.