Gå til innhold
  • Bli medlem

Nettopp skaffet meg nytt telt!


justanothernut

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Har i flere måneder nå lekt meg med tanken på nytt telt. Har av en eller annen grunn hatt veldig lyst på et en-duks telt. Mange vil sikkert riste på hodet, men det er jeg helt likegyldig til.

Og av endukere er jo Bibler konge. Kikket litt på Bergans Cho Oyo også, men fordi det er klin umulig å finne en butikk som faktisk har teltet inne slik at jeg kunne ta i det, ble det med tanken. Dessuten var mottakelsen blandet, mye lekasjer og sånt!) I butikken til sportsnett.no kikket jeg litt nærmere på Bibler-teltet, mens jeg kjøpte meg nye pilkestøvler. Det så jo bra ut. (Støvlene var fine de også, selvom det foreløping mangler litt is å bruke dem på :wink:)

Det som ikke så bra ut var jo prisen. Bibler Eldorado (som er litt større enn det legedariske I-tent) koster jo den nette sum av 6.999,-!!! Helt vanvittig! Men når jeg fikk vite at en kompis bosatt i USA kommer på besøk i julen, ordnet jeg det sånn at han tar det med for meg! Kjøpte det da fra moosejaw.com, og la inn coupon-koden "whale" som ga en rabatt på 15%. Den totale prisen på teltet blir da 2.986!!! Riktignok betaler vi mva i dette landet, men det er ingen tvil om at noen tjener bøtter og spann med penger på sportsutstyr!

Om jeg blir fornøyd med dette teltet, eller om alle skeptikerne får rett, vil tiden vise. Men det er ikke så ille om jeg blir missfornøyd etter å ha betalt 2.986 som om jeg hadde betalt 6.999!

H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei hei, og grattis med telt! Måtte det holde i 15 gode år, og enda lenger enn det og!

Gleder meg til å lese hvordan dine erfaringer blir til 1dukstelt, skal du legge inn utstyrserfaring på det?

God tur med nytt telt :shock:

Takker og bukker!

Får ikke teltet før jul, men det blir nok en tur eller to i marka ganske raskt etter det for å teste litt. Selvom jeg har større planer om å bruke teltet i fjellet fra mai til september, er det alfor lenge å vente. Kan jo ikke ha nytt utstyr stående i et halvt år uten å bruke det :evil:

Blir nok en liten post med erfaringer!

H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ved anskaffelse av dyrt utstyr bruker jeg å lure meg selv ved

"ok, dette avskriver jeg fort gjennom bruk"

Fluestanga til 10 fæle lapper ble veldig fort avskrevet, Falketind packlite settet kjøpt ifjor er allerede avskrevet og "gratis" idag :P

justanothernut.

Du må teste teltet litt i vinter, gjerne i streng kulde og snø, og komme med en rapport om det!

.........og neste jul så er det sikkert "gratis" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ved anskaffelse av dyrt utstyr bruker jeg å lure meg selv ved

"ok, dette avskriver jeg fort gjennom bruk"

Fluestanga til 10 fæle lapper ble veldig fort avskrevet, Falketind packlite settet kjøpt ifjor er allerede avskrevet og "gratis" idag :P

justanothernut.

Du må teste teltet litt i vinter, gjerne i streng kulde og snø, og komme med en rapport om det!

.........og neste jul så er det sikkert "gratis" :)

Jeg tenker at om jeg ikke hadde kjøpt telt, hadde jeg sikkert kastet bort pengene på noe tull. Dermed er det gratis når neste lønning kommer! Mye smartere :D

Var fluestanga til 10 lapper virkelig verdt det?

H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at om jeg ikke hadde kjøpt telt, hadde jeg sikkert kastet bort pengene på noe tull. H.

Liker tankegangen din justanothernut!

Litt som George Best sin legendariske uttalelse:

"Jeg har brukt masse penger på piker, vin og sang (eller var det fest, fyll og hor?), resten har jeg søla bort" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken fluestang koster 10 lapper? Har selv over 20 fiskestenger og sneller, men min fiskerhobby har ligget på is i en del år nå. Min vakre selvbygde SAGE 9" AFTM 4 fra 1988 med edeltrehåndtak koster kanskje 4-5 eller hur? 10 lapper. Den må være et smykke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.