Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport selger ikke enkeltdeler til ødelagte teltstenger, bare hele stengene


trins

Anbefalte innlegg

Hei,
Helsport selger dessverre ikke enkeltdeler dersom du brekker en del av teltstengene. Du må da kjøpe hele stanga, altså med alle leddene. Det er jo forbaska, det er dyrt og ikke særlig bærekraftig. Jeg har bedt dem vurdere å begynne å selge enkeltdeler, håper de gjør det snarlig. Fordi jeg måtte kjøpe hele den lange stanga har jeg nå flere ledd liggende dersom noen brekker en del.  Jeg har Helsport Fjellheimen Pro, 4 sesong, 4 manns. Ring meg gjerne på 905 18285 om du trenger et ledd. Hilsen Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Marius Engelsen skrev (På 5.7.2021 den 10.57):

Fjellreven selger heller ikke reserveledd, du må kjøpe hele stangsettet, og der følger med ett par reserveledd.

Takk for info. Synes det er ille at vi må kjøpe hele stangsettet. fordelen når vi først har brukket ett ledd og har måttet kjøpe het nytt stangsett er at vi da har reservedeler.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnorreL skrev (3 timer siden):

Senest for et par år siden sendte Helsport meg 3 stk stangledd gratis. Jaja... ikke alt var bedre før, men noe var bedre før. Som Helsport. 

Det var jo skikkelig hyggelig og god service. Det går an å ha flaks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

danielbravo skrev (3 timer siden):

Har du prøvd å kontakte utigjen.no/Barents outdoor (tidligere Helsport)? Mener de tilbyr stangledd. 

Nei, det har jeg ikke tenkt på. Takk for tips! Denne gangen jeg brakk mellomleddet, var jeg heldig og kunne bruke leddene fra i høst da jeg måtte kjøpe hele stangsettet og heldigvis hadde tatt vare på det gamle stangsettet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trins skrev (10 timer siden):

Det var jo skikkelig hyggelig og god service. Det går an å ha flaks :)

Njah, Det var ikke flaks før i tiden! Helsport hadde et veldig bra servise-nivå! De tok selvfølgelig betalt for noe, men ganske rimelig. Nå er Helsport solgt, så det er nok det gamle Helsport team i Barents Outdoor/utigjen man bør spørre først.

Elgen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnorreL skrev (2 timer siden):

Det elgen sier. Ikke flaks men deres normale service den gang før nye eiere. Jeg er ferdig med Helsport-produkter. Barents virker derimot veldig interessant. 

Forbaska ar det er blitt sånn, men fint da m Barents og utigjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elgen skrev (7 timer siden):

Njah, Det var ikke flaks før i tiden! Helsport hadde et veldig bra servise-nivå! De tok selvfølgelig betalt for noe, men ganske rimelig. Nå er Helsport solgt, så det er nok det gamle Helsport team i Barents Outdoor/utigjen man bør spørre først.

Elgen

Bra med tipset om utigjen og Barents outdoor, hadde ikke hørt om dem før nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg det ble mye sutring og klaging her. Helsport setter ikke sammen stengene selv, disse får de ferdig. Synes ikke det er rimelig å forvente at de skal plukke fra hverandre et stangsett og sende et ledd. Jeg kan ikke se at verken Hilleberg eller Fjellreven selger noe annet enn ferdige stenger. La de nå få en tjangs til å komme seg på beina igjen. 

  • Liker 1
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per Fredrik skrev (1 time siden):

Nå synes jeg det ble mye sutring og klaging her. Helsport setter ikke sammen stengene selv, disse får de ferdig. Synes ikke det er rimelig å forvente at de skal plukke fra hverandre et stangsett og sende et ledd. Jeg kan ikke se at verken Hilleberg eller Fjellreven selger noe annet enn ferdige stenger. La de nå få en tjangs til å komme seg på beina igjen. 

Sutring er det vel ikke ? I mitt første innlegg sa jeg at det ikke er bærekraftig at vi må kjøpe et helt stangsett m 4-8 ledd og de små mellomleddene når vi bare trenger ETT ledd eller ETT mellomledd. Så det jeg sa i første innlegg var at om noen trenger ett ledd kan de gjerne få et ledd av meg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per Fredrik skrev (1 time siden):

 Jeg kan ikke se at verken Hilleberg eller Fjellreven selger noe annet enn ferdige stenger. 

Joda. Se feks her: https://www.hektapatur.no/sove-ute/telt/tilbehor/hilleberg-stangledd-mhylse-9mm?gclid=CjwKCAjwoZWHBhBgEiwAiMN66SamuP3D5UcrnKgqoV8QCZe6IQ2j01EAsCOUw3emk-IiYn1fZ8kJ9BoC1bEQAvD_BwE

Hilleberg vettu 😉

Endret av SnorreL
  • Liker 4
  • Takk 2
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stengene produsert av Yunan eller DAC... er det ikke bare å finne ut riktig produsent/stangtype/diameter/lengde (på ledd), og så kjøpe der det selges? 

Litt info på veien ift å finne riktig stangtype på Helsports telt:

Produsentene:

 

 

Endret av Terka
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terka skrev (18 minutter siden):

Stengene produsert av Yunan eller DAC... er det ikke bare å finne ut riktig produsent/stangtype/diameter/lengde (på ledd), og så kjøpe der det selges? 

 

Jeg hadde problemer med å finne løse stangledd i nettbutikkene den gang jeg skulle kjøpe til mitt fjellreventelt.

jeg endte derfor opp med å mikse og matche noen av de ødelagte og satt sammen to veldig korte til som var passe lang og satt på endepropp og teipet det siste leddet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Det stemmer veldig bra at Helsport sin kundeservice har gått til helvete. Jeg har samme erfaringer som over. Tidligere har jeg fått tilsendt stangdeler og opplevd super service. Nå har jeg en røket stangdel på et telt som er under et år. Kun kald skulder og beskjed om å kjøpe ny stang, som vil koste 600-700 kroner med frakt. Helt håpløst og lite bærekraftig. 

  • Trist 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tore Litleré Rydgren skrev (6 timer siden):

Det stemmer veldig bra at Helsport sin kundeservice har gått til helvete. Jeg har samme erfaringer som over. Tidligere har jeg fått tilsendt stangdeler og opplevd super service. Nå har jeg en røket stangdel på et telt som er under et år. Kun kald skulder og beskjed om å kjøpe ny stang, som vil koste 600-700 kroner med frakt. Helt håpløst og lite bærekraftig. 

Kjipt.

Med så mange telt i omløp, burde det være enkelt for de å sprette ett stangsett og få solgt det som deler…

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig forstår ikke helt dette religiøse forholdet til teltmakere og kravet til service som om det var snakk om mekanikere for entusiastbiler i millionklasse+.
At Helsport sin kundeservice "har gått til helvette" bare fordi de ikke kan/ønsker å etterfølge alle mulige makro-forespørsler blir litt drøyt i mine øyne.

  • Liker 3
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sneakyowl skrev (36 minutter siden):

Jeg personlig forstår ikke helt dette religiøse forholdet til teltmakere og kravet til service som om det var snakk om mekanikere for entusiastbiler i millionklasse+.
At Helsport sin kundeservice "har gått til helvette" bare fordi de ikke kan/ønsker å etterfølge alle mulige makro-forespørsler blir litt drøyt i mine øyne.

Det jeg prøvde å få frem er at det er lite bærekraftig å måtte kjøpe en hel lang teltstang når vi trenger et ledd. Mange av oss har da liggende ledd som kunne vært i bruk. Dessuten er det dyrt å måtte betale ca 600 når vi trenger et ledd. Derfor sa jeg at om noen trenger et ledd kan de gjerne få et gratis av meg 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sneakyowl skrev (1 time siden):

Jeg personlig forstår ikke helt dette religiøse forholdet til teltmakere og kravet til service som om det var snakk om mekanikere for entusiastbiler i millionklasse+.
At Helsport sin kundeservice "har gått til helvette" bare fordi de ikke kan/ønsker å etterfølge alle mulige makro-forespørsler blir litt drøyt i mine øyne.

Jeg er litt enig, men på den annen side begynner alternativene å bli så mange at de får problemer med å holde på kundene tror jeg. Det å oppleve veldig god service på et produkt/i en butikk er en av de tingene som i hvert fall får meg til å falle lettere for akkurat det produktet/den butikken. Opplevelse av mindre god service øker sannsynligheten for at jeg velger en annen produsent/butikk ved neste korsvei. Ikke av hevnlyst, men fordi noe av incitamentet til å velge samme som sist (eller anbefale for andre) faller bort. Sånn er det jo bare. For både meg og produsent/selger blir det et kost/nytte-spørsmål.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke dere som har ledd og knekte stenger lage en tråd hvor man forteller hvilke deler man har og ev hvilke deler man mangler. Da kunne man kanskje løst noe av problemet. Fjellforum bør være perfekt til denne type bruk. 

Tore

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sneakyowl skrev (1 time siden):

Jeg personlig forstår ikke helt dette religiøse forholdet til teltmakere og kravet til service som om det var snakk om mekanikere for entusiastbiler i millionklasse+.
At Helsport sin kundeservice "har gått til helvette" bare fordi de ikke kan/ønsker å etterfølge alle mulige makro-forespørsler blir litt drøyt i mine øyne.

Det har vel litt med at "service" har vært en del av Helsports konkurransefortrinn. Står valget mellom de to store H'ene, vil kanskje noen foretrekke den leverandøren som har vært lettest å komme i kontakt med, og tradisjonelt har tatt de laveste prisene på reparasjoner og modifiseringer. Så når Helsport endrer tilgjengeligheten og kvaliteten på service påvirker det verdien av produktet.

Eller for å si det på en annen måte: Du kan velge mellom produsent A og produsent B. Selve teltene er omtrent like bra, men siden produsent A behandler reklamasjoner raskt og reparererer skader til kostpris, velger du produsent A selv om det er noen tusenlapper dyrere. Hva synes du om valget ditt når produsent A plutselig endrer betingelser for reklamasjon og reparasjon?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.