Gå til innhold
  • Bli medlem

3-sett bestående av stekepanne, kaffekjele og 1 stk kasserolle.


perben

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier er jeg på utkikk etter et komplett sett bestående av disse tre kjøkkenredskapene. 
 

Lurte på om noen vet om noen enkle ferdigstilte sett bestående av stekepanne, kaffekjele og kasserolle? Helst en stekepanne bestående av karbonstål. 

Eller må man kjøpe hver enkelt av dette for å så sette sammen selv? 

Er litt noob på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vanlige er vel type stormkjøkken. Finnes mamge produsenter og varianter. Jeg valgte lage en kombo selv. Kjelesett i stål fra Eagle, billig og solid. Bruker nesten bare 1,5 litern. Oppi den passer Eagle bålkjele på 0,7 liter. Så er panne løs. Der bruker jeg som regel Eagle bålpanne eller Trangia Gourmet. Det fulgte med en liten panne på kjelesettet men den er vel liten. Ok på tur hvis jeg bare skal steke litt egg f.eks men for liten hvis det skal stekes fisk e.l.  skulle jeg kjøpte panne nå vurderer jeg Gsi Gourmet, blanding av alu og stål. Ser xxl f.eks har et setr fra McKenzie med de 3 delene du vil ha, dog er da alt aluminium, men pris er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har McKenzie-settet, og stekepannen der er helt ubrukelig, nesten så smør svir seg fast. Det er også gummierte håndtak på de, så ville nok ikke brukt dette settet på eller over bål. Bruker det nå kun til å koke vann på over primusen.

Har byttet ut stekepannen med en GSI Pinnacle Frypan som jeg er veldig fornøyd med. Velfungerende non-stick belegg og ikke altfor dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fra Eagle jeg nevnte er i stål så de kan brukes både på bål og brenner. Har og brukt Trangia panna på bål, det viktige med slike stekepanner uansett er å passe på at det ikke blir for høy varme. Da svis ting fort og på panner med teflon er det fort gjort å brenne belegg. Kjeler med vann oppi tåler mye mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeespen skrev (På 1.7.2021 den 1.04):

Har byttet ut stekepannen med en GSI Pinnacle Frypan som jeg er veldig fornøyd med. Velfungerende non-stick belegg og ikke altfor dyr.

GSI Pinnacle Frypan Enig. Veldig fornøyd med denne. Kan få den på salg ned til ca 300 kr.

 

Jofa19 skrev (På 1.7.2021 den 1.02):

Den er erstattet med jetboil Frypan. Litt mer kjelkete å pakkke sammen, men mye bedre å steke i.

Jetboil frypan er også en fantasisk stekepanne. 

Endret av Unknown_Uke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unknown_Uke skrev (1 time siden):

GSI Pinnacle Frypan Enig. Veldig fornøyd med denne. Kan få den på salg ned til ca 300 kr.

 

Jetboil frypan er også en fantasisk stekepanne. 

Der røyk jeg på et innkjøp 😁 synes den GSI Pinnacle panna har vært helt suveren, men nå har den blitt brukt nesten daglig i 4 år å noe teflon har flasset av et lite sted etter jeg dum som jeg var brukte metall oppi panna!  Ser nå at både XXL og Fjellsport selger GSI Gourmet panna nå til 299kr, den veier 80+ gram mer, men skal også tåle noe mer mht bål og metall så da blei det ny stekepanne på meg da 😎 

Pinnacle panna kostet 200kr så latterlig lav brukspris over 4 år i Norge å Thailand som jeg bor i halve året😂

Endret av Lars Stenseth
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.