Gå til innhold
  • Bli medlem

Blir du uggen i maven av Real turmat?


Kjell Iver

Blir du uggen i maven av Real Turmat?  

62 stemmer

  1. 1. Blir du uggen i maven av Real Turmat?

    • Nei
      39
    • Ja
      7
    • Av og til litt urolig i maven
      16
    • Jeg blir skikkelig dårlig i magen av Real
      1
    • Jeg styrer unna Real grunnet dette
      0


Anbefalte innlegg

Jeg må har med årene blitt mer oppmerksom på bivirkningene frysetørket mat har på fordøyelsen min. På siste tur spiste vi helt vanlig mat i 2 dager, men etter dag 3 måtte vi i gang med Real, og bare minutter etter at måltidet var fortært fikk jeg magetrøbbel. Snakket med en kompis og han nevnte det samme - at han spiste Imodium for å sikre at det ikke skulle skje noe uventet.

Vi har vel alle ledd litt av en "Real-fis" på en kompistur, men dette er vel symptomer på at maten ikke er helt god for maven?

Jeg har nå hatt det slik så lenge så jeg prøver å styre litt unna. Har ikke sett noen sammenheng med hvilke typer Real jeg spiser heller. (Nå er det kanskje litt urettferdig å kun ha Real som eksempel, men de er vel den som er mest solgt.)

Uansett kunne det være nyttig å høre om andre har opplevd dette, og eventuelt kanskje funnet en løsning på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Marius Engelsen skrev (11 timer siden):

Høres ut som en ingrediens, eller mengde av en ingrediens, du er allergisk eller intolerant mot. 

Ja, du er nok kanskje inne på noe der.

Jeg har ingen slike ingredienser jeg ikke tåler spesielt dårlig ellers. Har fundert på om koking av Realen kunne hjelpe. Siden man allikevel har med seg kokesaker kan jo et skikkelig vanlig oppkok kanskje hjelpe litt. Men da er jo noe av poenget borte med hele Real'en..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuser rundt på https://realoutdoorfood.com/no/butikk. Der er det produktbeskrivelse for hvert produkt, så det er bare å sile i forhold til allergier.

Stort sett normale ting, men soya (ikke soyaolje), peker seg ut. Ser at voksne folk en gang innemellom blir allergiske mot soyaproteiner, hvilket blant annet kan gi hurtigtog i tarmene. Kanskje verdt å få testet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.