Gå til innhold
  • Bli medlem

Kajakktur i Nærøyfjorden


MalinT

Anbefalte innlegg

Hei jeg vil på kajakktur i Nærøyfjorden i sommer. Det står veldig lite info på nett..vi ønsker ikke å dra på guidet tur og vil leie kajakker for ett par dager der hvor fergen går i land og padle selv. Lar det seg gjøre, vet noen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte å padle samme sted en helg etter sommeren, faktisk.

Vi skal parkere i Flåm på fredag. Lørdag padler vi ut Aurlandsfjorden, inn Nærøyfjorden til Stigen/Beitelen hvor vi tar en dagstur opp. Padler så inn til en campingplass rett nord for Gudvangen. Søndagen padler vi helt inn til Gudvangen og tilbake til Flåm for å kjøre hjem. Det blir nok alt for langt hvis du ikke er en veldig dreven padler og i bra form.

Såvidt jeg har forstått er det dårlig med campplasser i området, og lurt å se seg ut campplasser på området. Skal du campe utenfor campingplasser på så små stedet, så gjør det ett godt stykke unna. Det er nok lite populært å ligge "gratis" 150 meter fra en campingplass og gjøre fra seg i fjæren, mens campingen trenger inntekter ;)

Omtrent der det står "bakka" på kartet til terka, skal det visstnok være en brukbar liten campingplass.

Jeg har blitt fortalt at det kan falle steiner ned fra de bratte fjellsidene (hold litt avstand), og at det kan komme svært kraftige fallvinder om det blåser opp. (Men det er nok stort sett fine forhold :) )

Endret av Marius Engelsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (45 minutter siden):

Jeg har blitt fortalt at det kan falle steiner ned fra de bratte fjellsidene (hold litt avstand), og at det kan komme svært kraftige fallvinder om det blåser opp. (Men det er nok stort sett fine forhold :) )

Vi padla Flåm - Gudvangen som dagstur sommeren 2002 (tror jeg det var) under blå himmel og nær vindstille. På vei inn ytterste del av Nærøyfjorden skya det til over fjella lenger innem og etterhvert begynte det å lyne og tordne der. Og i løpet av ikke mange minuttene blåste det opp mot liten storm der vi var. Tror nok dette var et spesielt tilfelle og har ikke opplevd lignende hverken før eller etter, men det ble for min del noen erfaringer rundt at forholda kan endre seg raskt og situasjoner som kan oppstå i en gruppe padlere med ulik erfaringsnivå som følge av vær.

Ikke ment som skremselspropaganda, men for å bekrefte det @Marius Engelsen skriver om fallvind. Følg med på været også litt rundt der dere er og planlegg tur/kurs videre ut fra det så blir det en fin tur :) 

Endret av Terka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.