Gå til innhold
  • Bli medlem

Sammenleggbar kano og hund.


Anbefalte innlegg

Hei, driver å ser litt på sammenleggbar kano (ally 15) som er 450cm lang. Men får bare sett på bilder da det ikke er noe i nærområdet og lurer på om det er plass til 2 voksne og 1 hund på 40kg oppi der? Det virka noe trangt, men noen som har prøvd? Lengden på kanoen er ikke problematisk men de stengene til å stive av kan kanskje komme litt i veien, men usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en Ally 16,5 og har med liten hund. Hunden ligger stort sett oppe på bagasjen i midten av kanoen. Prøver å rigge det så den har en plass å ligge, så et reinskinn oppe på bagasjen funker for oss. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en Ally 15’. Det går greit med to Voksne og et barn samt en del bagasje. Det er ikke så stor avstand mellom de to tverrspantene på midten, men kanoen er ganske bred der, så jeg vil tro hunden kan ligge på tvers. 
 

Jeg bytta min 15’ foter i en 16,5 nettopp for å få større plass mellom spantene, men det var først og fremst for å få plass til et sete på midten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 16.5. Har brukt den med 2 voksne, 2 voksne og 1 husky og 2 voksne og 2 husky.  Alt har gått greit men den begynner bli litt tung i vannet med 2+2. Da hadde kompis sin husky bak seg foran og jeg min foran beina. Så var rommet i midten 2 stående sekker. Det jeg har efrart med ally er at det er greit og ikke har for mye vekt i endene. FØrst gang 2+2 prøvde vi husky helt foran. Det gjorde det vanskeligere å styre kano siden den blir fortung. Men praktisk over litt distanse var 2+1 klart bedre. Da var det lettere å få plassert sekkene så det ble lavere tyngdepunkt og kano blir bedre å padle når den får litt mer vekt bak enn foran, hvertfall min erfaring. 
Nå er hund du har en del større en husky,hvertfall i vekt. Men det går sikkert i 15 men det kommer an på hvor mye bagasje dere har. 2+2 in min var null problem uten sekkene oppi men det er jo kjekt å ha med på tur. Vi hadde 2 recon pack. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.
Jeg har hatt en god del turer med 16.5 DR (også med 17 " tidligere) med 2 padlere samt hund på 40 kg. Vi har hatt småtjafs foran padler og bak padler (bl.a. kløv til hund bak) samt to tversliggende sekker (80 l. + 95 l. mellom tverrspant) og hunden i midten mellom sekkene (liggende på tvers eller sittende i fartsretning). Vi hadde da alt at utstyr og mat for opptil 1 1/2 uke.
Nå skal det sies at vi hadde tenkt nøye igjennom hva vi hadde med. Dette gikk superfint og vi kunne få med oss alt på en bæring, padlekompis tok lett utstyr i sin sekk og bar kano på hodet, jeg tok alt det tyngste i min sekk.
Nå er jeg litt usikker utforming på 15" (spantplassering samt bredde på midten) Men jeg tror at dersom du stort sett skal dra alene, gå for 15". Dersom turene stort sett går med padlekompis, gå for 16.5 "

.Ally 17 martin.m Taisa og Fimax Femunden-Rogen.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

martin.m skrev (13 minutter siden):

Hei.
Jeg har hatt en god del turer med 16.5 DR med 2 padlere samt hund på 40 kg. Vi har hatt småtjafs foran padler og bak padler (bl.a. kløv til hund bak) samt to tversliggende sekker (80 l. + 95 l. mellom tverrspant) og hunden i midten mellom sekkene (liggende på tvers eller sittende i fartsretning). Vi hadde da alt at utstyr og mat for opptil 1 1/2 uke.
Nå skal det sies at vi hadde tenkt nøye igjennom hva vi hadde med. Dette gikk superfint og vi kunne få med oss alt på en bæring, padlekompis tok lett utstyr i sin sekk og bar kano på hodet, jeg tok alt det tyngste i min sekk.
Nå er jeg litt usikker utforming på 15" (spantplassering samt bredde på midten) Men jeg tror at dersom du stort sett skal dra alene, gå for 15 ". Dersom turene stort sett går med padlekompis, gå for 16.5 ".

Ok, nei det blir stort sett jeg og samboer pluss en golden retriever som skal ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.