Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternativer til Hoka speedgoat?


Trine RS

Anbefalte innlegg

Hei! 
Noen som kan tipse meg om et alternativ til Hoka Speedgoat? Jeg trenger et par sko som skal brukes til typ kommunetoppturer, altså grus, sti, skog og litt fjell. Vil ha god demping og joggeskofølelse, samtidig som den må være høy som Speedgoat for støtte i ankelen, lite vekt på skoa og gore tex.
Speedgoat hadde vært toppers den, men passer ikke foten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Trine RS skrev (1 time siden):

Hei! 
Noen som kan tipse meg om et alternativ til Hoka Speedgoat? Jeg trenger et par sko som skal brukes til typ kommunetoppturer, altså grus, sti, skog og litt fjell. Vil ha god demping og joggeskofølelse, samtidig som den må være høy som Speedgoat for støtte i ankelen, lite vekt på skoa og gore tex.
Speedgoat hadde vært toppers den, men passer ikke foten min.

Ja, du tenker på Speedgoat Mid Gtx?

Da kan Altra Lone Peak Mid All-Weather være et alternativ. Den har ikke Gore-Tex men eVent - den er vanntett (nok) til regn og våt vegetasjon, men tåler ikke å stå i vann for lenge. Passformen derimot er helt eksepsjonelt god. 
 

https://www.fjellsport.no/altra-lone-peak-all-whtr-mid-w-black-121.html?channable=01384b6964003133302d3437373400&gclid=CjwKCAjwoNuGBhA8EiwAFxomA3-ewahRR-sbeR286MEwiTGdnOTNnV8cokcYb42HKNrOor-pBJCC0xoCDrcQAvD_BwE

Endret av ketilring
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ketilring skrev (28 minutter siden):

Ja, du tenker på Speedgoat Mid Gtx?

Da kan Altra Lone Peak Mid All-Weather være et alternativ. Den har ikke Gore-Tex men eVent - den er vanntett (nok) til regn og våt vegetasjon, men tåler ikke å stå i vann for lenge. Passformen derimot er helt eksepsjonelt god. 
 

https://www.fjellsport.no/altra-lone-peak-all-whtr-mid-w-black-121.html?channable=01384b6964003133302d3437373400&gclid=CjwKCAjwoNuGBhA8EiwAFxomA3-ewahRR-sbeR286MEwiTGdnOTNnV8cokcYb42HKNrOor-pBJCC0xoCDrcQAvD_BwE

Sjekker! Elsker Altra, har 3 par joggesko fra de. Takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ketilring skrev (På 26.6.2021 den 12.26):

Da kan Altra Lone Peak Mid All-Weather være et alternativ. Den har ikke Gore-Tex men eVent - den er vanntett (nok) til regn og våt vegetasjon, men tåler ikke å stå i vann for lenge. Passformen derimot er helt eksepsjonelt god.

Har døpt min Altra Lone Peak Mid All-Weather til Good Weather. Kunne like gjerne hvert levert uten eVent. Mulig jeg har fått et dårlig eksemplar. Men passform og vekt er meget bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
rigotta skrev (På 27.6.2021 den 23.30):

Har døpt min Altra Lone Peak Mid All-Weather til Good Weather. Kunne like gjerne hvert levert uten eVent. Mulig jeg har fått et dårlig eksemplar. Men passform og vekt er meget bra!

Har nå brukt mine nye på to turer. Vurderte de slik at jeg egentlig går mest på tur i finvær, og blir jeg bløt i myr eller lignende får det bare være. 

Utrolig gode å gå i, men gidder ikke å teste hvor bløt jeg ble i myr når jeg kunne unngå det 🙂

Passform står til terningkast 6 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.