Gå til innhold
  • Bli medlem

Trangia helletut på MSR flasker?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Trangia 0,5 liters flaske. Denne passer perfekt sammen med Optimus 111 parafinbrenner for å etterfylle tanken. Men litt i minste laget om det blir mye fyring for varme.

Helletuten passer perfekt på MSR flaskene mine, da slipper jeg trakt og søl på lengre turer. O-ringen tetter, og gjengene passer.

Noen som ser noen problemer med løsningen, som jeg ikke har tent på?

 

B33706C2-3B18-4E60-A5E8-45578FA52C40.jpeg

E6403323-A390-4F54-B1F0-7C80187C717B.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt Optimus og Trangia om hverandre, gjengene fra de to produsentene er korresponderende.
F.eks. har jeg i årevis brukt en Optimus fuel-flaske til Omnifuel-brenneren min.
Jeg kan ikke se noen problemer ved dette, så kjør på.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lite olika gängor men på beg.och med plast kork så tätar det ok vikt.och byta oring ofta spec före långtur är olika matr.och kv.på dessa hittar ni med Varumärket Viton dvs polyuretan  håller det många ggr länge än i NTR(nitril) gummi.På mitt kina MF Bulin reservkök har de helt annan gänga ev pga bli stämda för plagiat eller att det är någon kina std.

Vill man vara säker innan man skruvar på mät med gängstignings tolk vilket finns med i bra gängsatser håll upp mot ljus och koll passning stämmer mkt bra.

(har ett liggunderlag sedan 80-talet i detta mtr nästan nyskick märket var karimat är så giftigt så ej möss tar en tugga är nog med det nu förbjudna blandningar,vissa isocynanter är ute nu ur marknaden Polyol och iso blandas under tryck i form med värme de farligaste kunde ej lagras ihop i två kraftiga polyetendunkar i bil lång tid pga friction inv i materialet så kunde hela bilen bli en skum boll inv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.