Gå til innhold
  • Bli medlem

Første teltovernatting med hund


maxkrone

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en Toller-valp på 4 måneder og det er snart tid for første overnatting i telt. Da jeg aldri har hatt med hund på telttur før lurer jeg på hva som er å anbefale med hensyn på evt utstyr og andre gode tips for at første overnatting skal gå mest mulig smertefritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ypperlig mulighet til å lære inn fra ung alder at inni teltet så er man i ro. Ikke lek eller andre aktiviteter som høyner energi nivået.

Gode rutiner på inn og ut av døra, mesh liker ikke ivrige hunder.

Nye steder og inntrykk kan gi en valp som får det travelt med å komme seg ut for å holde seg husren. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder er mye bedre tilpasset turlivet enn vi er, så det er ikke mye en må ha med til de.

Bortsett fra nok mat, vann og en skål av noe slag, så vil jeg anbefale en håndduk så du får tørket av hunden det versteav gørr og fuktighet før den skal inn i teltet, samt ett pledd eller lignende som beskytter bunnduk og oppblåsbare liggeunderlag mot skarpe klør.

God tur!

428756A8-AA5D-4299-9D3E-3BF3B1CE2BEF.jpeg.fd7beb5d308a4e2224c25b1d56e27e68.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min når han var 6 mnd. Hadde han i telt de to første turene og det gikk veldig bra. La seg rett ned og lå så og si stille hele natten. Men etter at han fikk smaken på å ligge ute nekter å han å bli med inn i teltet. Første turen på snø og hvor det ble dårlig vær med snø som gikk over til regn tenkte jeg at han skulle få sove i forteltet, men ha krøp ut etter 10 min og la seg til utenfor. Så om hunden bli stresset av å ligge i telt er det ikke dyreplageri å la den ligge ute.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.