Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjul på gummibåt ++


Tom42

Anbefalte innlegg

Siden jeg er en smule dårlig til beins har anskaffet meg en liten gummibåt, men så ikke for meg jobben med å dra på forskjellige underlag  rett på bunnen.

Dro derfor til Biltema og kjøpte to luftfylte gummihjul, kjørte videre til det lokale Stållageret hvor jeg kjøpte 2 stk 3 mm x 10 cm stålbiter, 70 cm lange.  Boret hull til hjulbeslagene, monterte hjulene, reduserte lengden på  stålet og skrudde de fast.  

Hjul.JPG.1afa9a1111b22e2abf98c6d994b3c91e.JPG

I etterkant angret jeg på at jeg ikke hadde bøyd jernet 90 grader slik at hjulene hadde ligget parallellt med bunnen, men ennå har jeg ikke hatt problemer med nåværende løsning. 

Dessverre var båten litt  bredere enn varehengeren, så jeg demonterte lemmene og   bygget den om til en båthenger.  La en plastpressennig på "gulvet", og dynket det med Zalo, slik at det er lett å dra båten opp med meg selv som vinsj.Tom78.JPG.9f066c7d360325fe33e66f34ab658222.JPG

For å gjøre det lettere å legge  til "kai" har jeg festet en soknedregg lett tilgjenngelig i en kasse.  Dermed kan jeg kaste den i land og trekke båten inntil. Bildet viser også en stangholder.  Boret et hull på skrå og monterte et rør i hullet og skrudde det hele fast til tofta. 

1098372828_soknedreggogstangfeste.JPG.7ad4854a7fb7336c11b351455dc75184.JPG

 Og til slutt (tror jeg)  kjøpte jeg en styre og gassforlenger slik at jeg kan sitte på tofta og styre. 

gassfirlrnger.JPG.6171d30bc7fe06f3f97ae80db71916ec.JPG

Men da ble det lang vei til gearet.  Derfor satte jeg inn en gjengebolt i "gearspaken", forsterket et kosteskaft med en rørbit, boret et hull og monterte  "gearsapken" slik at jeg slipper å flytte meg når jeg skal geare.

gearspak1234.JPG.f8d01ae26399841310edddcbfd656913.JPG

Og i morgen skal jeg til Songa.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.