Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Reinsfjell superlight 2 (tidlig modell) utfordringer


BBerntzen

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte dette vinteren 2017 tror jeg det var. Brukt det noen få turer. Mellom 12 og 15 netter. Første utfordring er at på denne konstruksjonen sliter jeg med å klare å holde ytterduk fra innerteltet i vind, uansett hvor mye det strammes opp. Regner det så "limer" ytterduk mot innerduk med fuktighet og regn. Og med det resultat at det blir gjennomslag i innerduk. For meg ser det og ut som ved regn og vind så tar det svært kort tid føre vanngjennomslag i ytterduk. Andre utfordring er at det allerede er slitt hull i stangkanalene der de gule stengene krysser den røde. Og da også på den røde. Dette er slitasje som oppstår ved vind og derav bevegelse i teltet. Er i kontakt med Helsport på dette. Har ikke hatt noe slike utfordringer på andre modeller av tunnel utgaver. Bilde på stangkanalene viser slitasje.

IMG_20210616_145211.jpg

IMG_20210616_145259.jpg

IMG_20210616_145341.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ganske kjente svakheter med de første års modeller av Reinsfjell SL. Det er gjort forsterkninger og utbedringer på senere modeller, men har gitt noe mer total tyngde da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.