Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til fiskeveske/bag


Blouberg

Anbefalte innlegg

Hei, tatt litt mer tak i fiskingen igjen. Savner en god utstyrsbag der jeg får med annet enn en haug med slukbokser. 

Joda, en slukboks er bra, men trenger plass til alt det andre også. Sneller, kniv, dupper, telefon, nistepakka, seneruller markboks osv osv. Synes mange vesker kun tar høyde for slukbokser. 

Noen der ute som har funnet den perfekte veska?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke akkurat fiskeveske, men jeg liker å bruke sekken som jeg og bruker til andre småturer/dagsturer og på jobb - en sort 5.11 Tactical Rush 12 (24l), men nå er det kommet en "Versjon 2.0" ser jeg. Jeg anser denne som nesten skuddsikker når det kommer til kvalitet og slitestyrke!

Jeg fester fiskestanga på siden, med et strikk mellom molle-festene(som jeg selv har satt på) og strammereima på siden. Får plass til 2 slukbokser i lomma oppe på fronten. Og så kan man ha drikkeflaske, mat, kamera, vindjakke osv i hovedrommet. Kniv, hodelykt og slikt har jeg i det store rommet foran, der er det og masse mindre lommer man kan ha ting i, feks fler slukbokser. Har et sitteunderlag i lomma mot ryggen. Denne sekken er så anvendelig til det meste, at jeg har blitt veldig glad i den og bruker den mye. God å ha på ryggen også, selv med litt vekt i. Har hatt ca 10kg i min uten problemer, selv om den er uten mage/hoftebelte. Finnes og tilsvarende sekker, men jeg likte denne best når jeg handlet.

IMG_1684.jpg.85e41cd1f3011fe80cc0038949839b02.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Sekken ser veldig fin ut. 

Jeg trenger noe mer som en skulderveske. Har som regel en annen sekk på ryggen. Fiske er litt som en bi-ting på tur,  Er mange fine vesker, men de aller fleste er laget for mange slukbokser og har lite innredning for øvrig. Jeg har ikke hundrevis av sluker, klarer meg godt med noen woblere, noen spinnere og mark utstyr, Har funnet et par som ser lovende ut, men de er selvfølgelig utsolgt 🙂 

Dette er nok noe av det som kommer nærmest men litt dyr da

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tror jeg blir voldsom som "fiskeveske". Sørlig hvis du allerede, gjerne, har ryggsekk. Dem er ganske stor, nærmest som en reisebag. Så sjekk i hvert fall mål, før du eventuelt handler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg har litt forskjelig. Som fiskeveske bruker jeg en fra Clas Ohlson. Vært en god veske og ikke noe som har gått i stykker, en kompis har samme. Fulgte med 4 store sorteringsesker på den men de tok jeg ut. Bruker en til oppbevaring av sluker jeg ikke har med hjemme, de andre ligger bare i hylla. Oppi den går det slukboks, prest, vekt, stor tang, 2 sneller, div bombere og dupper, ekstra scene. Har og pakker med kroker, bly, virvler etc. Får sikkert matpakke oppi også. Men noen stor termos eller slikt blir det neppe plass til.
Ser det er en nyere versjon nå hvos 2 esker følger med. https://www.clasohlson.com/no/Kinetic-fiskeveske-med-2-bokser-til-sluker/p/31-7067
Jeg har med denne på hytta etc. Da putter jeg bare hele veska oppi sekken når jeg skal bort å fiske. 

På tur bruker jeg en annen løsning. Der ligger da sneller i sidelomme på sekken, evt sitter en på stanga i etui. Så har jeg en slik https://www.milrab.no/tasmanian-tiger-tac-pouch-5-molle/cat-p/c1000352/p10742327
Om det er størrelse 5 eller en annen husker jeg ikke. Oppi der går en passe stor slukboks, 15gr bombere, liten digitalvekt, liten scenespole for å lage fortom, liten tang etc. Den kan jeg feste i beltet eller på sekk når jeg skal fiske. Har og et hoftebelte fra Biltema med 3 lommer men det har vel ikke vært i salg på noen år nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.