Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse

Veldig bra tur!

Men, for meg som blir svært varm på tur, så kunne jeg gjerne klart med med noen grader kaldere temperaturer på dagen. Blå himmel og solsteik er ikke mitt beste turvær. Heldigvis så blåste det ganske mye, så det gjorde underverker både på avkjøling og myggen :D 

Var ikke like heldig i år ang folk og mygg som i fjor i Femundsmarka. Når jeg kom til Sandhaug sen ettermiddag, så var det tjukt av folk inne på hytta. Fullbooket. Driveren anbefalte uka etter skolestart om man ville slippe så mye folk, da var det mer rolige tilstander. Vinden tok seg av myggen på dagtid, når vinden roet seg i perioder på kvelden var den der med en gang, sammen med knotten.

Vindforholdene ved Langavatnet når jeg gikk innover:
IMG_4086.thumb.jpg.69026bd16dd4952109f62065ede8434a.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsikt fra Skyttarbu der jeg satt på trammen og nøt en sundowner mens jeg beundret Skyttarbudalen, for en drøy uke siden. Trodde først at det var en hest jeg så der nede. Men det var en elgku. Trodde ikke elgen vaset så høyt oppe.

4B7FB661-6D6A-4A99-85B3-36A24F01F837_1_105_c.jpeg.8cc43bff62788573e55ebbab49e6ee73.jpeg

Kunne sparket meg selv fordi jeg la igjen 300mm objektivet hjemme. Jeg syntes det veide for mye, og regnet ikke med at behovet for det ville oppstå likevel. Heldigvis krysset elgen dalen og begynte å klatre opp lia jeg var i, slik at jeg fikk noen litt bedre bilder.

F5938E5A-1040-4B77-B298-4203094EF87D_1_105_c.jpeg.0111587fcee37fca6d57b8273ca594ce.jpeg

Jeg regner med at det var ett ungdyr, siden det ikke var noen kalv der.

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Kjetil E. endret tittelen til Hardangervidda 2021-22 - 23
  • 6 måneder senere...

 Åpning av Kalhovdvegen (Steinsbøle – Synken) 

Kalhovdvegen mellom Steinsbøle og Synken åpner fredag 23.06.2023.

Men, Statkraft skal utføre arbeider; Følgende åpningstider gjelder f.o.m mandag 26.06.2023:

Man-tors:

Åpent for gjennomkjøring før kl 07:00

Åpent for gjennomkjøring med følgebil kl 11:00 (oppmøte 10:50)

Åpent for gjennomkjøring etter kl 19:00 (etter kl 19:00 vil det våre åpent frem til kl 07:00 neste dag) 

Fre-søn:

Åpent for gjennomkjøring

Uke 29, 30 og 31 er det ingen planlagte arbeider på vegen, og vegen vil være åpen for trafikk. Det kan forekomme endringer i åpningstidene, og disse vil bli varslet i forkant.

Endret av Kjetil E.
Mer info
  • Liker 2
  • Takk 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...
Fiskepadde skrev (På 28.11.2023 den 14.34):

Noen som har begynt å planlegge viddetur for sommeren 2024? 

Jepp, siden Lofoten og roadtripp gikk i dass i år, så planlegger jeg heller flere "nærturer", fler turer i løpet av sommer/høst og mindre kjøring. Dvs Hardangervidda blir det garantert, fra Tinnhølen og mot Dimmedalen frister igjen, likte meg der. Men kanskje en litt annen rute i samme området.

Kanskje og prøve utifra noen andre steder, så en fin film på youtube som startet ved Åan, så kanskje det er og et alternativ. Følge Lågen opp til Geitvassdalen og over til Rauhelleren (evt gå lenger runde opp til Lågaros, Langesjøen og ned til Rauhelleren), og ned Djupa til Åan igjen.

Endret av Kristian V.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.