Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Fjellheimen camp 3 Pro forbøyd stang?


thomachine

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp handlet ett slikt telt og slo det opp for første gang. Jeg så at den gule stangen til forteltet var bøyd. Veldig svak bøy på noen av leddene. Jeg regner med de skal være sånn, men kunne ikke finne noe om forbøyde stenger på dette teltet.

Noen som vet hva som er korrekt her? Teltet er kjøpt nytt på Xxl, men siden innerteltet var montert regner jeg med det har vært slått opp før.

MVH

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
thomachine skrev (10 minutter siden):

Noen som vet hva som er korrekt her? Teltet er kjøpt nytt på Xxl, men siden innerteltet var montert regner jeg med det har vært slått opp før.

Ja, hvis innerteltet var klipset på har det blitt satt opp før, enten som demo eller så er det returvare. Det spiller jo for så vidt ingen rolle, hvis alt er i orden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thomachine skrev (18 minutter siden):

Hei, jeg har nettopp handlet ett slikt telt og slo det opp for første gang. Jeg så at den gule stangen til forteltet var bøyd. Veldig svak bøy på noen av leddene. Jeg regner med de skal være sånn, men kunne ikke finne noe om forbøyde stenger på dette teltet.

Noen som vet hva som er korrekt her? Teltet er kjøpt nytt på Xxl, men siden innerteltet var montert regner jeg med det har vært slått opp før.

MVH

Thomas

Har samme teltet selv, det skal være slik, alle stengerne har en svak bøy om du klikker de i å legger de flatt på marken 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ingen grunn til bekymring. Har fått inntrykk av at de fleste produsentene «skryter» av slikt men så ikke noe om det når jeg søkte. Den ene hadde veldig tydelig bøy i forhold til de to andre. 

Teltet så veldig stramt og fint ut oppslått. Blåste litt her ute i dag men ingen antydninger til bevegelse i teltet. Gleder meg til å teste dette i sommer. Tidligere erfaringer med tunelltelt har vært ganske dårlige, men det har vært gamle greier ifra nedre prisklasse. Så tror dette blir bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par tanker jeg har om hvordan man kan se om de skal være bøyd eller ikke originalt...

Er de ovale ved bøyen, er de bøyd på en dårlig måte og/eller skadet. Er de skadet kan man se tegn som strekk- og kompresjonsmerker og sprekker i aluminiumen og elokseringen.
Er de like runde i bøyen som ellers på stanga, så er de laget slik og bøyd i maskin som gjør at røret beholder sin originale form. De vil da bli bøyd først, og eloksert etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thomachine skrev (På 11.6.2021 den 22.15):

Da er det ingen grunn til bekymring. Har fått inntrykk av at de fleste produsentene «skryter» av slikt men så ikke noe om det når jeg søkte. Den ene hadde veldig tydelig bøy i forhold til de to andre. 

Bare for å utdype mitt innlegg ovenfor: alle nye Helsport-telt kommer med ytter- og innertelt pakket separat. Hvis innerteltet var klipset på når du fikk det betyr det at det har blitt satt opp tidligere. Det kan forklare hvorfor dine stenger er litt mer bøyd enn vanlig. Stengene kommer forbøyd, men de blir mer bøyd etter en tids bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, ketilring said:

Bare for å utdype mitt innlegg ovenfor: alle nye Helsport-telt kommer med ytter- og innertelt pakket separat. Hvis innerteltet var klipset på når du fikk det betyr det at det har blitt satt opp tidligere. Det kan forklare hvorfor dine stenger er litt mer bøyd enn vanlig. Stengene kommer forbøyd, men de blir mer bøyd etter en tids bruk.

Det var som nevnt kun den gule stangen for forteltet jeg kunne se tydelig var bøyd. Men det var en helt symetrisk bøy, og ingen skader eller noe på stengene. Jeg tipper det har vært satt opp i butikk. Det var ingen synlige tegn til bruk på hverken ytter eller innertelt. Fått slått det opp ett par ganger nå, og tror dette blir veldig bra til Norgesferien i år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.