Gå til innhold
  • Bli medlem

Rondanestien juni/juli


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg skal gå Rondanestien fra Oslo til Hjerkinn i sommer og lurte på om jeg skulle starte neste helg (18. juni). Går med telt og regner 3-4 uker. Noen som vet hvordan forholdene oppover er nå? Det er ikke mange ukene siden jeg gikk til knes i snø bare i Nordmarka. Det har vel smeltet nå, men er det fryktelig vått i fjellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.senorge.no/

Der kan du se gode indikatorer på snømengder. Der ser ganske bart ut nå, men det er kjekt å verifisere med bilder fra eventuelle områder. Jeg søker ofte på Instagram f.eks. #Rondane eller #Hjerkinn, og sorterer på de siste publiserte bildene. Da får en fort en indikasjon på hvordan det kan være i området.

Bare for sammenligningens skyld, så var jeg i Lifjell-området (1000 moh +/-) for to helger siden. Der var det ikke noe problem å komme seg rundt, men det lå en del snø i enkelte partier. Denne snøen tror jeg er bortevekk nå med tanke på den stabilt varme luften vi har hatt. Senorge.no indikerer også at dette er borte nå.

Endret av sneakyowl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke: Er noe snø i høyereliggende deler av Hedemarksvidda, type Raudfjell/Storbekkfjellet og nordover. De lavere delene av vidda er bare, type Åstdalen etc men mye smeltevann i bekker, myr og lavtliggende flater. Det har imidlertid vært stabilt varmt og noe vind så tørker nok opp innen du er i de områdene om du starter fra Oslo.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.