Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan holde orden i en lokkhenger?


tesk

Anbefalte innlegg

Jeg har en Tredal T-10-UCH 
På bilferie i fjor sommer hadde vi med oss alt en kan tenke seg av friluftsutstyr. Sykt digg med mye plass (i bilen) men det var litt kaotisk i det store rommet i hengeren

Jeg har nå festet noen elastiske lastestrammere i de interne festene i kassen, men det er vanskelig å gi tingene dedikert plass.

Noen som har tips? Jeg trenger en løsning som er enkel å fjerne. Det må være mulig å frakte lange gjenstander (ski og grønlandsåre) langs den ene langsiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med plastkasser til dedikerte formål. Solide Eurokasser, eller litt billigere smartstorekasser. Disse kan stables i boden/garasjen med det du trenger til hver aktivitet, så tar du med akkurat de kassene du trenger. Med litt flaks finner du noe som går nesten opp i lengden og/eller bredden på hengeren, slik at du kan kile det fast med treklosser eller noe skumgummi. Sammen med lokket på hengeren og kanskje en stropp har du da god sikring av lasten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det var et godt tips å kile/feste noen bokser i rommet. Jeg hadde et par kasser forrige langtur, men det var nok for få bokser
Skal lete etter noen bokser som kan passe til formålet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en ukes tur med en ungene, en kompis og ungene hans. Vi hadde pakket for alle eventualiteter, inkl. Kanoer og utstyr for 10 dager i Børgefjell. Så både bil og henger var smekkfullt. 

Vi hadde vannkanner og kjøleskap bakerst i hengeren. (jeg har lagt opp strøm dit fra eget "aux batteri"). Så hadde vi kasser til "kjøkken", tørrmat, og ymse utstyr. Klær hadde vi i koffert eller kasser, slik at dette enkelt kunne stables. 

Dette fungerte egentlig helt greit for oss. Tilgang til det aller meste enkelt å greit. Men det handler om å lage seg et logisk system, slik at man vet hva man har i kassene til enhver tid, og at kassene har en fast plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tesk skrev (22 timer siden):

Gode råd. Hvis dere hadde så mye stæsj i hengeren, gjorde dere noe for å tyverisikre? Jeg tenker å bruke hengelåser på kasse og kulelås

Ja. Vi har kodelås på lokket (begge sider) og de gangene vi satte fra oss bil og henger over tid så låste også med kulelås. Vi var stort sett i så grisgrendte strøk at det ikke var noe stor utfordring med mye folk og fare for tyveri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.