Gå til innhold
  • Bli medlem

Exped duo eller enkel


Kråsa

Anbefalte innlegg

Trenger tips om hva som funker og ikke.

vi skal på tur med våre to små snart og sove ute, de er 3,5 år og 11mnd.

Har bare tre liggeunderlag og må kjøpe et fjerde for å få med alle. MEN! Er det lurt å kjøpe duo liggeunderlag eller enkel? 
jeg tror barna vil komme til å ligge tett på oss voksne en stund fremover og ser derfor for meg at det er kjekt med duo for å slippe at mini havner i sprekken og da på bakken. Vil helst ha LW-str, men siden den er 130 cm bredt, er jeg usikker på om hvor bra det funker i 2-mans telt som er 120cm. 
noen som har testet dette? Og er det noen som har testet hva som funket best med liggeunderlag og så små?😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våre barn sov lenge på enkle skumunderlag ala Bamse. Disse vil ligge godt inntil ditt oppblåsbare underlag uten å flytte seg. Etter en stund fikset vi slik at vi har to 3 sessongs underlag og 2 litt tyngre vinterunderlag. Da har vi en fleksibel variasjon av underlag som vil funke fint også når barna blir store. Jeg har vurdert å koble disse to og to med tilsvarende produkt som vist under, men det har aldri blitt et stort behov. Nå er de 5 og 8 og trives godt med egne underlag. De havner fortsatt utenfor underlagen sine fra tid til annen. Det går helt fint så lenge vi ikke er på vintercamp.

https://seatosummitusa.com/products/mat-coupler-kit-loops

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terka skrev (7 timer siden):

Hva med å kjøpe mat connectors og koble sammen 2 underlag mens barna vil ligge tett intill dere? Da er liggeundelagene fine som single underlag senere også.

Screenshot_20210607-004029_Chrome.thumb.jpg.abffb68215b2bf29a7afd4b00e92dd88.jpg

Har tenkt tanken på det og! Som flere nevner her så er det mer fleksibelt. Så høres fornuftig ut å gjøre det på den måten! 😊 må undersøke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holmen skrev (9 timer siden):

Våre barn sov lenge på enkle skumunderlag ala Bamse. Disse vil ligge godt inntil ditt oppblåsbare underlag uten å flytte seg. Etter en stund fikset vi slik at vi har to 3 sessongs underlag og 2 litt tyngre vinterunderlag. Da har vi en fleksibel variasjon av underlag som vil funke fint også når barna blir store. Jeg har vurdert å koble disse to og to med tilsvarende produkt som vist under, men det har aldri blitt et stort behov. Nå er de 5 og 8 og trives godt med egne underlag. De havner fortsatt utenfor underlagen sine fra tid til annen. Det går helt fint så lenge vi ikke er på vintercamp.

https://seatosummitusa.com/products/mat-coupler-kit-loops

 

Takk for svar! Jeg skal sjekke ut det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett M, ett LW og ett Duo. På sommerturer med femåringen er det ypperlig med Duo. På vinterturer bruker jeg LW + M med coupler kit. På aleneturer sommer og vinter bruker jeg hhv M og LW. Jeg er 180 høy.

Endret av jaknudsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaknudsen skrev (På 13.6.2021 den 21.04):

Jeg har ett M, ett LW og ett Duo. På sommerturer med femåringen er det ypperlig med Duo. På vinterturer bruker jeg LW + M med coupler kit. På aleneturer sommer og vinter bruker jeg hhv M og LW. Jeg er 180 høy.

aha! Ser vi bare må begynne å prøve oss ferm litt! Har kjøpt et exped M nå for å prøve den str, og koble sammen med mitt eget. Så får vi se hvordan det går😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.