Gå til innhold
  • Bli medlem

Packraft med toåring, hvilken er best?


Sovjetunionen

Anbefalte innlegg

Har hatt med mini på 2,5 år i packraften på tur og det begynner å bli litt trangt med henne mellom beina i den packraften jeg har nå. Spørsmålet er hva som er det best å gå videre på, skal vi kjøpe en dobbel packraft (hun er tross alt litt liten til å sitte alene i setet foran, men duverden så fort disse ungene vokser) med to separate seter eller holder det med en litt større og bredere raft? 
 

Ift dobbel tenner jeg at fordelen er at den er stor nok til meg, henne og bikkja og at den kommer til å holde ganske lenge ift størrelse. Minus er at hun nok iallfall i år vil sitte mellom beina mine og at jeg dermed får en alt for stor packraft å navigere. 

Alternativet er å bare kjøpe en litt lengre og bredere en, men uten ekstra sete. Der mini uansett kan sitte mellom beina mine et par år til. I så fall blir dette alternativet:. 

https://kipara.no/produkt/kipara-ropelv-285-x/

spørsmålet er altså til dere som har erfaring med 2-5 åringer i packraft: hvilke av disse to alternativene fungerer best? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plass får man likesom ikke nok av om man skal være to i packraft. I alla fall ikke om man ønsker å ta med bikkje og bagasje i tillegg. Husker det gikk så vidt med en seksåring i en raft med indre lengde på 170 men da var det liten plass til bagasje. Så jeg ville kjøpt noe alla denne båten så har man båt for mange år framover. Da får man en strømlinjeformet raft som gir god fart også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoyN skrev (1 time siden):

Plass får man likesom ikke nok av om man skal være to i packraft. I alla fall ikke om man ønsker å ta med bikkje og bagasje i tillegg. Husker det gikk så vidt med en seksåring i en raft med indre lengde på 170 men da var det liten plass til bagasje. Så jeg ville kjøpt noe alla denne båten så har man båt for mange år framover. Da får man en strømlinjeformet raft som gir god fart også.

 

Takk for innspill, høres veldig fornuftig jt det du sier. Har tenkt på raft på minst 265cm. Vet du hvordan den du linker til er å padle alene med en del last? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det går veldig bra. Jo lengre båten er jo rettere går den i vannet og med finne bak så burde den gå veldig bra i vannet. Aberet med en større båt er jo at den blir noe tyngre. Har en Alpackaraft også som er uten spruttrekk og savner egentlig ikke det. Kvaliteten på MRS er vel så bra som Kipara syns jeg og på linje med Alpackaraft. 

Ellers så er det veldig greit å få svar på spørsmål fra folka i Packraftnorge. Det samme på gruppa "packrafting i Norge" på Facebook. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoyN skrev (36 minutter siden):

Vil tro det går veldig bra. Jo lengre båten er jo rettere går den i vannet og med finne bak så burde den gå veldig bra i vannet. Aberet med en større båt er jo at den blir noe tyngre. Har en Alpackaraft også som er uten spruttrekk og savner egentlig ikke det. Kvaliteten på MRS er vel så bra som Kipara syns jeg og på linje med Alpackaraft. 

Ellers så er det veldig greit å få svar på spørsmål fra folka i Packraftnorge. Det samme på gruppa "packrafting i Norge" på Facebook. 

Smart, skal sjekke ut det også. Tusen takk for hjelpa! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.