Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til fiskestang for nybegynner


smaa_turgleder

Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe en fiskestang til min samboer og til meg selv, vi er begge ganske nybegynnere og vil vel mest fiske i fjellvann og en del i Finnemarka. 
 

Kan dette være et godt alternativ for oss:

https://www.skittfiske.no/daiwa/234994/berkley-rod-phazer-pro-daiwa-18-ninja-lt-perfekt-allround-fiskesett
 

eller har noen et annet godt tips om OK stang til en grei penge? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gode erfaringer med rimlige sneller og stenger fra shimano og okuma. Dårlige erfaringer med abu. Prisene skitt fiske opererer med virker tatt ut av egen fantasi så undersøk alltid med andre. Ofte billig men av og til veldig dyrt 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smaa_turgleder skrev (10 timer siden):

Hei, skal kjøpe en fiskestang til min samboer og til meg selv, vi er begge ganske nybegynnere og vil vel mest fiske i fjellvann og en del i Finnemarka. 
 

Kan dette være et godt alternativ for oss:

https://www.skittfiske.no/daiwa/234994/berkley-rod-phazer-pro-daiwa-18-ninja-lt-perfekt-allround-fiskesett
 

eller har noen et annet godt tips om OK stang til en grei penge? :)

Jeg ville ikke hatt så stiv stang til ørretfiske i Finnemarka. Maks 12g kastevekt vil jeg si.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnorreL skrev (48 minutter siden):

Jeg ville ikke hatt så stiv stang til ørretfiske i Finnemarka. Maks 12g kastevekt vil jeg si.  

Enig i dette. 10 fot opp til 29 gram, kan være egna i langgrunne fjellvann, der kastelengde er essensielt, men som allround ørretstang, blir det litt kraftig etter min smak. Opp til pluss/minus 15 gram er fint. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.