Gå til innhold
  • Bli medlem

Reparasjon/ deler til Telt


Fenrisfrøya

Anbefalte innlegg

Annonse
Bjørn J skrev (5 timer siden):

Helsport finnes ikke mer, dessverre, bare navnet er tilbake.
Ta kontakt med https://barentsoutdoor.no/

De kan helt sikkert hjelpe deg, de kan alt om gamle Helsport-telt.  Ellers er det en enkel jobb å kjøpe ei stang og kappe den til i ønsket lengde.

Ikke helt riktig, Helsport finnes de, men med nye eiere. Søk på helsprt.no og så på teltstenger. Stort utvalg, men du må nok kanskje kappe den til selv. De begynner å komme seg på beina igjen etter oppkjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per Fredrik skrev (8 timer siden):

Ikke helt riktig, Helsport finnes de, men med nye eiere. Søk på helsprt.no og så på teltstenger. Stort utvalg, men du må nok kanskje kappe den til selv. De begynner å komme seg på beina igjen etter oppkjøpet.

Nja, foreløpig ser det ut som de nye eierne har beholdt kun navnet og skrotet f.eks service, produksjon (en mengde telt ikke tilgjengelig før til høsten) og omdømme... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen Ørud skrev (1 time siden):

Nja, foreløpig ser det ut som de nye eierne har beholdt kun navnet og skrotet f.eks service, produksjon (en mengde telt ikke tilgjengelig før til høsten) og omdømme... 

Ny service avdeling har de nå opprettet i Trondheim. Jeg har bestilt en del mindre ting der nå til denne sesongen og det har gått greit. Navnet vil de nok beholde, men oppsigelsene og flyttingen til Lillehammer er vanskelig å forstå. Etter læreboka er jo de ansattes kompetanse en viktig del av det en kjøper så en spesiell grunn for det de valgte å gjøre var det nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per Fredrik skrev (4 minutter siden):

Ny service avdeling har de nå opprettet i Trondheim. Jeg har bestilt en del mindre ting der nå til denne sesongen og det har gått greit. Navnet vil de nok beholde, men oppsigelsene og flyttingen til Lillehammer er vanskelig å forstå. Etter læreboka er jo de ansattes kompetanse en viktig del av det en kjøper så en spesiell grunn for det de valgte å gjøre var det nok. 

Tja. Er ikke helt av samme oppfatning. Har vært kunde hos Helsport i årevis siden første telt på 90-tallet en gang. 

Etter å ha forsøkt få kontakt med dem ifm 3 forskjellige henvendelser for meg og et par kompiser i løpet av våren der vi enda ikke har fått svar på noen av den anser jeg servicen som avgått ved døden. 

 

Ekstremt synd at de skryter et så godt rykte på kun få måneder...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen Ørud skrev (5 minutter siden):

Tja. Er ikke helt av samme oppfatning. Har vært kunde hos Helsport i årevis siden første telt på 90-tallet en gang. 

Etter å ha forsøkt få kontakt med dem ifm 3 forskjellige henvendelser for meg og et par kompiser i løpet av våren der vi enda ikke har fått svar på noen av den anser jeg servicen som avgått ved døden. 

 

Ekstremt synd at de skryter et så godt rykte på kun få måneder...

 

Nå synes jeg du er veldig negativ. La dem få en mulighet til å komme seg på beina igjen, det virker som det går rette veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per Fredrik skrev (12 timer siden):

Nå synes jeg du er veldig negativ. La dem få en mulighet til å komme seg på beina igjen, det virker som det går rette veien. 

Har aldri vært negativt å være litt negativ... 😉

 

Komme seg på beina? De har jo ikke ramlet,  de har lagt seg ned....

 

 

Det skal faktisk ikke mer til å ta livet av omdømmet enn å la være å svare kunder som henvender seg...

Vi hadde noen problemer de kunne løst. I stedet løste en konkurrent det for dem. Tipper konkurrenten får henvendelsen først neste gang...

 

 

 

Endret av Espen Ørud
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å være lojale mot bedriftee. Bedriftee er ikke mennesker, og de gjør det styret til enhver tid mener de tjener best på. Noen tror bedriften tjener best på god service; andre tror de er best tjent med å kutte kostnader der de kan. Og bedrifter forandrer seg hele tiden. Helsport har vært bra, og sier ikke man skal la være å handle fra dem. Men det er ingen grunn til å tro at de skal være bra bare fordi de har vært det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte Barents outdoor Trondheim i dag. Etter tre ringesignaler tok de tlf og der traff jeg de tidligere ansatte på service avdelingen til helsport. De ordner teltstenger, reparasjon og utfører ønskede modifikasjoner på mitt helsport stetind 1. Makan til service.  Akkurat som før. Neste år kommer de med egne telt også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenrisfrøya skrev (1 time siden):Neste år kommer de med egne telt også. 

Trollheimen 3- og 4-manns skal være leveringsklare nå i juni, sto det på nettsida deres sist jeg sjekka. Ser bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenrisfrøya skrev (1 time siden):

Ringte Barents outdoor Trondheim i dag. Etter tre ringesignaler tok de tlf og der traff jeg de tidligere ansatte på service avdelingen til helsport. De ordner teltstenger, reparasjon og utfører ønskede modifikasjoner på mitt helsport stetind 1. Makan til service.  Akkurat som før. Neste år kommer de med egne telt også. 

Gode nyheter at disse er i jobb igjen, men hvorfor er i de i Trondheim. Den siste informasjonen jeg har fått med meg er at de skulle fortsette i de gamle lokalene på Melhus og det står det fortsatt på nettsiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per Fredrik skrev (21 minutter siden):

Gode nyheter at disse er i jobb igjen, men hvorfor er i de i Trondheim. Den siste informasjonen jeg har fått med meg er at de skulle fortsette i de gamle lokalene på Melhus og det står det fortsatt på nettsiden. 

Dere snakker tydeligvis om to forskjellige bedrifter.

Barents Outdoor er ansatte og lokaler etter Helsport på Melhus.

Helsport sitt reparasjonssenter har tydeligvis adresse på Ranheim i Trondheim. Så dette er to forskjellige lokasjoner og to forskjellige bedrifter, hvis de ikke har inngått noen avtaler..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rigotta skrev (2 minutter siden):

Dere snakker tydeligvis om to forskjellige bedrifter.

Barents Outdoor er ansatte og lokaler etter Helsport på Melhus.

Helsport sitt reparasjonssenter har tydeligvis adresse på Ranheim i Trondheim. Så dette er to forskjellige lokasjoner og to forskjellige bedrifter, hvis de ikke har inngått noen avtaler..... 

Helt klart at vi snakker om to bedrifter, men når fenrisfrøya har snakket med Barents outdoor i Trondheim og fått hjelp der så lurte jeg bare på hva som hadde skjedd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per Fredrik skrev (2 minutter siden):

Helt klart at vi snakker om to bedrifter, men når fenrisfrøya har snakket med Barents outdoor i Trondheim og fått hjelp der så lurte jeg bare på hva som hadde skjedd. 

Tipper at over telefonen så høres Melhus Trøndersk ut, altså bare marginal geografiforvirring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenrisfrøya skrev (1 minutt siden):

Omnlite har rett, jeg mener Melhus. Det beklager jeg. Men det viktigste er at disse folka er back in business again:)

Jeg måtte bare spørre da jeg nok er ganske langt over gjennomsnittlig interessert i hvordan det går med Barents gjengen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje avsporing til tråden, men.... Noen som vet når de evt. kommer med flere teltmodeller? Er spent på hva de kommer opp med i 1-2 pers telt på 1,5-2,5 kg. Det er i den kategorien at kompromissene mellom ulike egenskaper til teltet og vekt og pakkvolum blir veldig krevende, så spennende å se hva de kommer opp med. Kjedelig om det bare blir Barents-versjoner av Ringstind og Reinsfjell 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fantastisk å snakke med den samme dama som reddet en lengre tur i Finnmark for 15 år tilbake ved å haste- reparere teltet. Håper alle benytter seg av disse folka til service og reparasjoner slik at vi som er uteliggere har ett seriøst sted å reparere teltene våre i fremtiden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

foroll skrev (2 minutter siden):

Kanskje avsporing til tråden, men.... Noen som vet når de evt. kommer med flere teltmodeller? Er spent på hva de kommer opp med i 1-2 pers telt på 1,5-2,5 kg. Det er i den kategorien at kompromissene mellom ulike egenskaper til teltet og vekt og pakkvolum blir veldig krevende, så spennende å se hva de kommer opp med. Kjedelig om det bare blir Barents-versjoner av Ringstind og Reinsfjell 

Jeg fikk vite i dag at flere modeller kommer fremover.  Jeg etterlyste ett 2 manns telt i utgaven Trollheimen. Teltet har mange fine løsninger. De antok dette var på plass innen ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.