Gå til innhold
  • Bli medlem

Packraft-Padling på nordre del av Kynna.


Anbefalte innlegg

Har hytte ved Kynna, nedenfor Kynnbrua, og kjenner relativt godt til deler av skauen der fra sykkelsetet. 

 

Men å padle Kynna fra brua ved Storbekkoset, og ned til Kynnsjøen, hvordan er drivet der. Ser at det er en dam ved Storbergseterdammen. 

Vet om Kynndammen, og derfra og ned er ikke noe problem slik jeg kjenner det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har padlet den delen med kano for mange år siden. Tror det må ha vært ved Storbekkoset vi begynte. Rundt sankthanstider så var vannføringa såpass lav at det ble noen kilometer med "sparkekano" i starten. Hvordan forholdene er nå, vet jeg lite om. Ei heller hvordan forskjellen på en kano og en packraft er, med tanke på dybde.

For øvrig, så var det en fin og lettpadlet tur. Storbergseterdammen husker jeg ikke, så den kan ikke ha gjort noe videre inntrykk, eller bydd på store problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tok turen nå. Starta med å padle over Lisjøen... gikk ned til Storbekkoset. Ante ikke hva jeg la ut på, men visste jo uti fra høydeanvisning på kartet, at det ikke ville bli for ille. 

Tidvis lite vann, så måtte av og til gå ved siden av. Kom til en liten bru hvor det var akkurat litt for mye fall til at jeg tok sjansen med full oppakking. Jeg skal prøve der uten last senere. 

Var ikke noe gunstig sted å sette ut (med full last) på andre siden.. så gikk ut på veien.. og en km. kanskje... der var det gunstig å sette ut igjen. Derfra ned til Kynnsjøen..noe vading igjen da båtenbunna litt. Null stress med varmt vær/vann.

Finfin plass i nordenden av Kynnsjøen, og en liten kveldsrunde. Dit skal jeg tilbake og utforske mer. 

Videre ned til hytta dagen etter. 

Lørdag ble det padling ned til nedre Kynndammen, med litt avstikkere, 18 km, pakka ned båten og gikk på vei, 15 km tilbake til hytta. 

Helt magisk. Noe av det kuleste jeg har gjort. Særlig strekket mellom øvre Kynndammen og Silkesjøen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.