Gå til innhold
  • Bli medlem

Saccovogn på Hardangervidda


gurbas

Anbefalte innlegg

Hei. 

Har lyst til å dra på tur med hundene på Hardangervidda med Saccovogn. Og når jeg så Monsen minutt for minutt her for et par år siden, så gikk de fra Dyranut til Tuva, via Rauhellern. Nå så jeg ikke alle minuttene, men jeg mener terrenget var slikt at det skulle gå ann å kjøre med en slik vogn. 

Er det noen som har erfaring med Saccovogn på fjelltur, som har noe å dele? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

Jeg har ikke det, men jeg kjenne til en som har brukt vogn på Finnmarksvidda, usikker på hvilken type, og han har vell hatt både to og tre hunder i draget. Men har på følelsen du skal vite hvor de skal og hvordn terrenget er og hvor mange omveiser det fører til for å komme frem. Jeg ser det er mulig å ta med seg mye når en har vogn. Så det er å veie dette opp mot kløv. Sjekk ut Torgeir Dahl på yotube. Hn har en del videoer med vogn på vidda. Han vil sikkert og svare på spørsmål. https://www.youtube.com/channel/UCWY7Ss2BhW8j22HlQWRpQbw

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lompa skrev (16 timer siden):

Ville sjekket lovligheten i det du begynner planleggingen.. 

Ja, det er kanskje lurt. Er vel kanskje ikke lov? Var vel i en nasjonalpark de satt opp vakter for at folk ikke skulle sykle inn med elsykler. Kanskje det samme gjelder for hjulbaserte hundespann og trillebårer. Man får jo el drevne el-trillebårer også..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er strenge restriksjoner for sykling i nasjonalparken, men om samme reglement gjelder for et slikt kjøretøy vet jeg ikke. Jeg ville tatt en henvendelse til Statens naturoppsyn eller nasjonalparkforvalterne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.