Gå til innhold
  • Bli medlem

Om jeg kun skal ha ett underlag til køye på sommerstid. Hva da?


Anbefalte innlegg

Etter helgens (fre-søn) tur med køye og packraft, (base med køye, dagsturerpadling, ikke storsekk i båten). Første tur av denne sorten. (Dagstur med padling og køye er null problem) 

Jeg må kutte vekt og volum om jeg skal ha med hele sulamitten på båten. Og volumbiten tenker jeg må være å kutte rull med underlag.

Nå bruker jeg:

Bergans Extreme nederst.

StS comfort plus over.

Fin combo. Ligger godt. Sklir minimalt og isolerer godt ned mot 0. (Køyer ikke under det)

Er det et godt, solid oppblåsbart som ikke sklir i køya? StS'en jeg har blir for glatt alene. 

Det er snakk om sommer.. nattetemp på 10 pluss eller varmere. 

 

Endret av DenGladeVandrer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klymit V? Har ikke prøvd sjøl, men er det jeg oftest har sett blitt nevnt av oppblåsbare for køye.

Jeg bruker Bamse junior (smalere og kortere enn Bamse extreme) og Hennessy sin Bubble radiant ettelleranna i min Hennessy-køye, det funker fint - men hjelper deg nok ikke stort mtp volum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megalep skrev (51 minutter siden):

Klymit V? Har ikke prøvd sjøl, men er det jeg oftest har sett blitt nevnt av oppblåsbare for køye.

Jeg bruker Bamse junior (smalere og kortere enn Bamse extreme) og Hennessy sin Bubble radiant ettelleranna i min Hennessy-køye, det funker fint - men hjelper deg nok ikke stort mtp volum.

Har selv en HH Azym zip.  

HH Bubble, ser jo fin ut den, men blir ikke mindre volum tror jeg. Er jo bare en utfordring om jeg vil ha med storsekken på båten. Fester alltid rullen i stroppene i bunn. På dagsturer med båt, fetser jeg båten der, eller under lokket, avhenig av sekk. Men på denne turen jeg hadde nå, var et ikke mulig å legge noe under lokket (må nok tenke smartere på et par andre områder også) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamse-underlag er det enkleste å bruke. Men om det utgår så er et ikke for hardt pumpet oppblåsbart underlag og noe som øker friksjonen alla en sklimatte eller silikonstriper brukenes. Klymit har et eget oppblåsbart underlag (som for tiden er på salg) utviklet for køyer, men det får litt både og omtaler på Fjellsport ser jeg. 

Underdyne er digg og anbefales, men krever også litt fikling for å tilpasses forskjellige køyer og blåser det så kan det snike seg inn en bris 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevnte det såvidt i annen tråd også, men tar det gjerne igjen: 

Har en HH asym expedition. 
I den skled jeg rundt på et «ul» underlag før jeg byttet til ME aerostat Down. Bruker medium wide forresten. 
Det opplever jeg som veldig anti-skliete sammenlignet med forrige underlag. 
Kommer forholdsvis ofte på salg hos fjellsport. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.