Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til ok «storsekk» over 90L (1500kr)


Anbefalte innlegg

Hei, må ha meg ny sekk snarest. Så er på leit etter en rimelig og grei sekk til en vanlig mann i gata. Har bare 1500kr å rutte med, å ser det ligger ute mye rart til den prisen. Noen tips hvor man finner en grei sekk på 90L+ til den prisen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
TonyLarsen skrev (2 minutter siden):

Hei, må ha meg ny sekk snarest. Så er på leit etter en rimelig og grei sekk til en vanlig mann i gata. Har bare 1500kr å rutte med, å ser det ligger ute mye rart til den prisen. Noen tips hvor man finner en grei sekk på 90L+ til den prisen?

 

https://www.outnorth.no/sydvang/adventure-100-20?gclid=EAIaIQobChMI6NOc8uju8AIVyBV7Ch2GTAknEAQYAiABEgINMPD_BwE#BlackBeauty|OneSize

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn.no. Mest erfaring med Bergans selv, og godt fornøyd. Men også Osprey, Gregory og Norrøna har gode storsekker som mange er forbøyde med. Dyr eller billig, en sekk bør passe deg godt og prøves før kjøp 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

foroll skrev (2 timer siden):

Finn.no. Mest erfaring med Bergans selv, og godt fornøyd. Men også Osprey, Gregory og Norrøna har gode storsekker som mange er forbøyde med. Dyr eller billig, en sekk bør passe deg godt og prøves før kjøp 

 

 

 

Ja skulle gjerne invistert i skikkelig sekk av kjent merke, men det har jeg ikke råd til for øyeblikket. Går ikke de lengste turene, men har med meg mye da det er både barn og dyr med på turen. Litt frista til å kjøpe den jeg lenka til i tråden, men så er det jo også det at man ikke får prøvd i forkant.. Har du trua på den.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok lurere å handle brukt sekk på Finn om du det er noe som ser ok ut og som er kjent merke. Heller det enn billigsekk som har null andrehåndsverdi.
Men det er klart - den sekken kan kanskje være bra nok til ditt bruk. Vet bare at jeg ofte har prist meg lykkelig for at glidelås er sterke og at sekken tåler en trøkk. Se også på regntrekk og andre detaljer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell Iver skrev (43 minutter siden):

Det er nok lurere å handle brukt sekk på Finn om du det er noe som ser ok ut og som er kjent merke. Heller det enn billigsekk som har null andrehåndsverdi.
Men det er klart - den sekken kan kanskje være bra nok til ditt bruk. Vet bare at jeg ofte har prist meg lykkelig for at glidelås er sterke og at sekken tåler en trøkk. Se også på regntrekk og andre detaljer..

Ja er enig, men har klart meg med en «billigsekk» i alle år, men så ble det familie forøkelse med både to og firbeinte. Så trenger igrunn egentlig bare en sekk som tåler å frakte diverse 5-10ganger i året. Er ikke snakk om lengre strekninger til beins, eller juling mot sekken hverken hit eller dit. Men tar til meg at det kan være lurt å kjøpe noe som «garantert» varer, fremfor billigsekk jeg ikke finner omtaler rundt😅👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutter meg til rådet om å sjekke finn.no etter anerkjente merker. Mye av det som legges ut det er veldig lite brukt og ofte til en grei pris.

Men klart, til "ikke-kritisk" bruk vil ganske sikkert den du lenker til holde. Og med litt flaks kan det til og med vise seg å være et godt kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble det kjøp via finn.no. Ble en 2016modell Bergans trollhetta 95L. Brukt på 2 turer, som ny. Kjedelig å gamble med sånt, å stå midt på tur med revna sekk eller lignende😅 Takk for alle innspill😊🙏

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TonyLarsen skrev (2 timer siden):

Nå ble det kjøp via finn.no. Ble en 2016modell Bergans trollhetta 95L. Brukt på 2 turer, som ny. Kjedelig å gamble med sånt, å stå midt på tur med revna sekk eller lignende😅 Takk for alle innspill😊🙏

Veldig lurt valg og oppsiden er at du kan selge den videre for samme pris om den ikke funker for deg. Gjenbruk er vinn vinn! Bergans har gode sekker, så det tror jeg blir bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra valg. Jeg hadde og billigsekk et par år. Måtte alltid stappe ting optimalt i den for at den skulle være ok å bære, men den  ble aldri helt god. Måtte justere på reimer etc sradig vekk. Var og lite stabil. Var deilig å gå over til en god sekk fra bra merke. Bedre konstruksjon gjorde den mye mer stabil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.addnature.com/campz-mountain-pro-backpack-80-10l-M599658.html?vgid=G635161&cgid=236273

Ev är detta Addnature egna lågprismärke

Men som SV kan jag ej handla från Norge då jag får betala momsen 2 ggr,hur det fungerarar för er vet jag ej men troligen lika och då är väl import från USA och Kina enda alternativen eller beg.eller på utförsäljning köpte Trollhätta 95 nya mod. på XXL på erbjudande för 2000 skr vilket är ett rimligt pris men beg för 1500 efter några år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.