Gå til innhold
  • Bli medlem

Børgefjell i Hengekøye


Mammutton

Anbefalte innlegg

Noen som er godt kjent i området som kan si meg om det er noe å henge i, i Børgefjell?   Finnes det noen gode ruter der det er mulig å slå leir i nærheten av noen gode fiskevann/elver under tregrensen og ta dagsturer derfra?

Ut ifra det jeg har sett er det bjørkeskog langs elvene nedenfor fjellene, spørsmålet er jo hvordan det er å styre på nedi der og om det er bra fiskemuligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sjelden gått tur i så treløse  områder som da vi var i Børgefjell sist. De største vekstene var røsslyng. Men det var oppe ved Jængelen, og vi gikk inn via Orrekvatn fra Tomasvatn. Da vi var nede mellom Store Namsvatn , Rekarvatn og Djupvatn var det en del småvokst bjørkeskog. Og avsindig med mygg. Jeg hadde satset på telt. Om så bare for myggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være rundt Orvassdalen eller andre områder nord for Namsvatnet. Ikke vært i de områdene selv men sett bra med bilder som viser trær der. I resten av nasjonalparken er det kun helt ytterst ned mot bygdene at du finner trær overhodet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.