Gå til innhold
  • Bli medlem

Områder max 2timer fra Drammen severdigheter


Tittei

Anbefalte innlegg

Jeg har utrolig nok fått med meg tenåringen min på tur. Hun ville være med søskenene til flyvraket på Borgjåbrotet. Nå lurer jeg på, finnes det noen andre slike spennende steder og som er på snaufjellet (mor er lei av bare skog, men tåler litt skog...) som jeg kan friste min datter med på i sommer? Ca.2-2.5 time unna Drammen er max grense. Hardangervidda virker skummel for en nybegynner som oss. 🙈 Vi skal ligge i telt. Er ikke slave av merkede stier, så tåler å gå utenfor i perioder. 
 

Jeg skal så klart søke og se på kart, men tenkte om dere hadde noen sånne wow-steder jeg burde ta med i planleggingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ligger det turbinrester fra en Thunderflash i Skrimfjella. Rett nedenfor Styggemann, mot øst. Hørt at mesteparten av flyet ble senka i myrvannet rett ved. Skjedde i 1960. Par DNT hytter i området å lande familien på, og godt innafor perimeteret ditt. Tar du turen dit sensommers, er det gode felt for multer der. Men det vil neppe den yngre garden joine så lett;)

Drammen- Rjukan er snaut to timer unna, og Krossobanen(taubane med blå og rød gondol, som heter blåbæret og tyttebæret) opp er 5 minutter, så er du på Hardangervidda, som ikke er så skummel lell. 1 km opp så er du på vidda, og så ligger Helberghytta(DNT selvbetjent) 6 km lenger inn. Om du velger telt, og do-fasiliteter. Eller så kan man ta med sykler opp, og ta turen til Kalhovd DNT hytte, men er noen mil. Om man ikke kjører dit via Attrå ved Tinnsjø. Bommen åpner etter St.Hans. Da kan du like godt kjøre inn til Mår-vannet, og ta skyssbåt opp til Mårbu(sommerstid). Så er du skikkelig innpå vidda...og ungdommen har knapt gått 100 meter. Fint dagsturterreng videre.

Blefjell sør og Sigridsbu er drøyt 1 time unna til P-plass fra Drammen. Ca 2 timer å gå opp, så har man kjempeutsikt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.