Gå til innhold
  • Bli medlem

Hilleberg Nallo 3 gt vs Anjan 3 gt


eivind018

Anbefalte innlegg

Ser litt etter et 3 personstelt til bruk vår/sommer/høst . Vekten må ikke overstige 3kg 

Så langt har jeg kommet frem til Nallo 3 gt eller Anjan 3 gt.

 

Anjan veier ca 800gr mindre så heller litt mer mot det. Samtidig virker Nallo litt mer robust.

 

Til vintersbruk har jeg et fjellheimen xtream, men til enklere turer syns jeg det er i grenseland tungt.  Så det er ikke umulig at det nye teltet blir med på enklere vinterturer og, men det blir mest unntaksvis.

 

Er det noen som har en formening om hvem av de to over som er å foretrekke? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Har Anjan Gt selv og jeg vil si det er robust nok som 3 sesongs telt og uansett i de snøfrie månedene. Er en glippe mellom ytterduk og bakken som gjør at du får god ventilasjon i teltet, så i vintermånedene der det fyker en del vil du få litt problemer. Kan heller ikke tette glippene igjen da du ikke vil få ventilasjon. På sen våren i fjellet med typisk vårsnø går det nok fint å bruke Anjan. Så spørsmålet er om du vil bære 900g ekstra for Nalloen i sommer månedene da du egentlig kunne brukt Anjan i stedet, for de gangene du tenker å bruke teltet på vinteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.