Gå til innhold
  • Bli medlem

GPS handhållen totalkostnad inkl kartor


Anbefalte innlegg

Har anv GPS på Smartphone länge men funderar på en enkel GPS,säljs dessa med användbara kartor eller tillkommer stora kostnader för att att få stor nytta av GPS enheten ,tänkte använda i fjällen för att veta exact var man är och beräkna avstånd för att slippa stora kartor och tid för tolkning var man är som kan vara svår om dimma eller moln på höjder som anv.för lokalisering och fel i avst.mätning med mäthjul som är svår att anv i fält.

En enhet med GPS,Väderprognos och nödsändare verkar ej finnas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Garmin GPSMAP 66i har både kart, og Inreach satelittkommunikasjon for nødmeldinger. Via Inreach er det også mulig å få værmelding.

Kartet er kanskje ikke bra nok som er innebygget, men Frikart (gratis OSM) fungerer, og Kartmannen sine kart er ikke så kostbare som de fra Garmin. Kartmannen har også kart over Sverige.

Har du sett på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frikart er som @Omnilite nevner gratis. Min erfaring er at når det gjelder stier (både merkede og umerkede) er disse bedre enn både Garmin sine og norgeskart.no sine. Kotehøyden er dog noe mindre, husker ikke, men 20 m? Kartene er i hvert fall så bra at jeg stort sett bruker disse kartene, og jeg bruker stort sett GPS på tur enten det er en kort eller en lang tur, sommer som vinter.

 

;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då kostar GPS som ett bättre tält

64 mod med kartor lika 66 I pris, om man tid klarat sig med telefon hemma får det även duga på tur och plastade kartor.Jag har andra hobbys som bilar som kostar ändå mer än friluftsliv och 5-6000 som ligger i byrålådan ,då finns mkt annat som behövs.

Om man ej köper med kartor så blir det bara en vädertålig mobil.

Finns pirat för 1000 kr är dessa anv.eller bara som reserv,jag har som tid en äldre telefon utan bankid uppdaterings möjlighet pga för litet minne som GPS när ute på okända platser

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg trengte ny GPS så kjøpte jeg en Garmin 60 Cx til 400,- brukt på Finn. 

Kart ordner jeg gratis.

 

Det blit litt billigere enn et veldig billig telt...

 

Alt MÅ ikke være nytt...

 

(Du får enhet med Gps/satelitt/vær i samme enhet, men jeg ville aldri blande sikkerhetsfunksjoner (Inreach) med navigasjonen på tur. Til det har jeg alt for mange ganger glemt å stenge ned navigasjonen i gleden over å være fremme ved turmålet osv)

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.