Gå til innhold
  • Bli medlem

Rundtur i Jotunheimen, med mulig avstikker


kbruaz

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og planlegger sommerens turer, og har bl.a. lyst til å ta en mer eller mindre lang rundtur i Jotunheimen.  Jeg drar på tur med en sprek hund, og tar med telt og alt vi ellers trenger, så hytter utgår (de er vel stengt uansett). Foreløpig heller jeg mot en variant av denne turen her. Men underveis på rundturen kunne jeg tenke meg å ta en liten avstikker opp på en topp, og i den anledning lurte jeg på hvilken topp som egner seg best. (Ingen klatring, men lett klyving er akseptabelt. Steinur er også helt greit, både for meg og hunden. Gjør ingenting om toppen(e) er på under 2000 meter.) 

Tar også gjerne imot tips om andre fine turer i Jotunheimen, med eller uten fiskestang. 

Endret av uendelig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
uendelig skrev (19 timer siden):

Jeg sitter og planlegger sommerens turer, og har bl.a. lyst til å ta en mer eller mindre lang rundtur i Jotunheimen.  Jeg drar på tur med en sprek hund, og tar med telt og alt vi ellers trenger, så hytter utgår (de er vel stengt uansett). Foreløpig heller jeg mot en variant av denne turen her. Men underveis på rundturen kunne jeg tenke meg å ta en liten avstikker opp på en topp, og i den anledning lurte jeg på hvilken topp som egner seg best. (Ingen klatring, men lett klyving er akseptabelt. Steinur er også helt greit, både for meg og hunden. Gjør ingenting om toppen(e) er på under 2000 meter.) 

Tar også gjerne imot tips om andre fine turer i Jotunheimen, med eller uten fiskestang. 

Har ikke så mye å tilføre, men fjelltopper skal det iallfall ikke være noe problem å finne her.
Gjendetunga er vel en klassiker ellers er det også mange andre flotte 2000 meters topper i området. 
Av topper i nærheten av ruta di så kan jeg si at Store- og Vestre Rauddalstindane og Midtre Høgvagltindane er enkle 2000meter topper.
Da kan du også utvide turen til Leirvassbu, som er et flott område.
God tur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Bay skrev (På 25.5.2021 den 15.54):

Har ikke så mye å tilføre, men fjelltopper skal det iallfall ikke være noe problem å finne her.
Gjendetunga er vel en klassiker ellers er det også mange andre flotte 2000 meters topper i området. 
Av topper i nærheten av ruta di så kan jeg si at Store- og Vestre Rauddalstindane og Midtre Høgvagltindane er enkle 2000meter topper.
Da kan du også utvide turen til Leirvassbu, som er et flott område.
God tur :-)


Takk for svaret!

Nå ble det litt endringer i planene, siden jeg nå skal jobbe i juli (og fra og med slutten av juni). Så derfor drar jeg til Hardangervidda en dag uti midten av neste uke, blir der en drøy uke (tenker jeg), og prøver å få skvist inn noen dager i Jotunheimen rundt 8. august. Dette bl.a. pga snømengdene som vel fortsatt er i mesteparten av Jotunheimen i et par uker fremover. (Jeg følger med på oppdaterte satellittbilder o.l.) Rundturen jeg pratet om i åpningsinnlegget her blir det vel for tidlig å legge ut på i neste uke, går jeg ut fra. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok for tidlig neste uke..

Høgebrøthøgde ligger fint og fritt, så utsikten er bra. Ligger som en avstikket på vei til Olavsbu, det er svaberg hele veien opp der.

1794534097_Screenshot_20210609-180928_Norgeskartoutdoors.thumb.jpg.eed50c2e2a48d918ca823dc83a1eda89.jpg

Galdeberg er en avstikker på veien tilbake til Fondsbu, der er det steinur.

330242567_Screenshot_20210609-181017_Norgeskartoutdoors.thumb.jpg.415c822874942aafb934cbf733450c1f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.