Gå til innhold
  • Bli medlem

La gammelt turutstyr få nytt liv


Blouberg

Anbefalte innlegg

Jeg er (dessverre) en av de som kjøper for mye utstyr, synes det er stor stas å finne noe som er enda bedre enn det jeg har. Selv om utstyret fortsatt er helt fint. 

Nå siste kjøpte jeg et nytt telt. Det gamle er fortsatt helt og komplett. Mye brukt utstyr er nærmest usalgbart selv om det er velfungerende. Har gitt bort mye på Finn.no, men har inntrykk av at det er nærmest profesjonelle som samler opp det som gis bort.

Sjekket om det er lokale utlånsordninger av sports og turutstyr og fant fram til "BUA" Planlegger en tur innom de for å høre om de er interessert i brukt utstyr.  Har et lite håp om at det kan bidra til å gi noen en opplevelse i naturen som kanskje ikke kan ta seg råd til å ha eget utstyr. 

Jeg er helt sikker på at det er mange av oss som har utstyr som vi ikke bruker som kan komme andre til gode.   

  • Liker 6
  • Takk 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Espen Ørud skrev (4 timer siden):

Mange kommujner har frivillighetsentraler som låner ut eller leier ut utstyr for en billig penge. Sjekk opp om kommunen din har slik ordning. Her er en av ordningene i min kommune: 

https://hammerfest.kommune.no/tjenester/kultur-fritid-og-friluftsliv/friluftsliv/leie-turutstyr-utstyrssentralen/

Her er det BUA som står for gratis utlån. Varierer sikkert litt fra sted til sted. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.