Gå til innhold
  • Bli medlem

Westin W3 spin 2nd 5-25 gram..


Løvehjerte

Anbefalte innlegg

Hei :)


Vurderer ny stang og syntes Westin ser meget interessant ut. Vil ha en 3-4 delt, 7’ og helst opp til 15gram kastevekt. Men, hva tenker dere om 5-25g. Har de siste 10g noe særlig å si? Har og sett på Fenwick, Savage Gear m.m, men syntes det er noe appellerende med Westin. Ser det er flere alternativer om jeg går opp til 8’. Men har fisket på 7’ i alle år og innbiller meg at det er greia😅 Fisker stort sett lett i marka, i mindre elver og eller fjellvann. 

Endret av Løvehjerte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskjellen på 15 og 25 gram må nødvendigvis gjøre stanga stivere. Jeg synes 25 gram høres mye ut på en såpass kort stang, særlig når du skriver at du stort sett fisker lett. Jeg er redd du mister noe av «fin-følelsen» med en slik stang. Men svaret får du først etter å ha forsøkt. 
 

Westin har forøvrig en lettere stang her https://www.skittfiske.no/westin/208565/westin-w4-light-spin-4-delt

Ellers får Savage Gear mye skryt for denne serien. https://www.skittfiske.no/savage-gear/207767/savage-gear-parabellum-4-delt-ccs-travel

Jeg har ikke testet noen av disse. 

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TOT skrev (12 timer siden):

Forskjellen på 15 og 25 gram må nødvendigvis gjøre stanga stivere. Jeg synes 25 gram høres mye ut på en såpass kort stang, særlig når du skriver at du stort sett fisker lett. Jeg er redd du mister noe av «fin-følelsen» med en slik stang. Men svaret får du først etter å ha forsøkt. 
 

Westin har forøvrig en lettere stang her https://www.skittfiske.no/westin/208565/westin-w4-light-spin-4-delt

Ellers får Savage Gear mye skryt for denne serien. https://www.skittfiske.no/savage-gear/207767/savage-gear-parabellum-4-delt-ccs-travel

Jeg har ikke testet noen av disse. 

Takk for svar!

ja, kan være 5-25 blir litt grovt?! Får liksom ikke testet stangen, dumt å svi av 1400kr for å prøve en stang. Man leser seg virkelig rød i øya når man skal ha seg ny stang. Men gull at forum som dette og Youtube finnes :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løvehjerte skrev (10 timer siden):

Takk for svar!

ja, kan være 5-25 blir litt grovt?! Får liksom ikke testet stangen, dumt å svi av 1400kr for å prøve en stang. Man leser seg virkelig rød i øya når man skal ha seg ny stang. Men gull at forum som dette og Youtube finnes :) 

 

Nå er det jo returrett på varer kjøpt i nettbutikk, så en viss angrerett har du. 
Du skriver ikke hvor du bor, men om det er i Oslo-regionen, så er det fremdeles noen spesialbutikker på fiskeutstyr du kan oppsøke for å teste utstyr. Men ikke test utstyr i en spesialbutikk for å kjøpe det på nett etterpå. Det er no-go! 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TOT skrev (1 time siden):

Nå er det jo returrett på varer kjøpt i nettbutikk, så en viss angrerett har du. 
Du skriver ikke hvor du bor, men om det er i Oslo-regionen, så er det fremdeles noen spesialbutikker på fiskeutstyr du kan oppsøke for å teste utstyr. Men ikke test utstyr i en spesialbutikk for å kjøpe det på nett etterpå. Det er no-go! 

100% enig der, jobber i butikk selv og kjenner godt til den biten. Støtt lokalt der man kan! Kommer et par stenger i posten nå snart, så da får vi se om de balanserer bra med snella :) 

Endret av Løvehjerte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten update..

Westin stengene ble litt heavy for min smak. Men, pene stenger og gull om man skal fiske litt allround halvtungt. Endte opp med Fenwick 8’ Aetos 2-12g, og kjempefornøyd med den. 21cm lenge tupp og 8 cm lengre skaft bak ift min gamle stang var ikke noe problem. Var litt redd for at den var for stiv til markfiske, men null problem så lenge man ikke har fort mye snert i kastet. Anbefaler en snelle på rundt 250g for å få en god balanse på stanga. Da var hvertfall ny stang i hus, om den varer i 26 år (som min gamle stang).. krøsser fingra🤞😅😎

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.