Gå til innhold
  • Bli medlem

Dunsovepose til gutt - lang herremodell eller kortere damemodell?


Anbefalte innlegg

Hei turfolk! 

Har en sønn på ca 135 cm som skal få ny 3-sesongs dunsovepose. Alle poser jeg finner blir jo for lange, men damemodeller er ofte kortere. Damemodellene jeg har funnet er jo etter produsentens egne ord lagd spesielt med tanke på damer, ofte med ekstra fyll rundt føtter og hofte/mage. Det er også ofte litt ekstra rom rundt hofte/mage. 

Tenker dere at posene uansett blir alt for lange, så samme om det blir herre-eller damemodell? Eller at damemodell er lurt fordi den er kortere, eller at det er dumt fordi den er utformet spesielt med tanke på damer? 

Jeg har bl. a. sett på Mountain Equipment Helium 600 W 170, så kan godt ta utgangspunkt i den. 

Noen tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kva med voksenpose og så snøra av nederst?

10-åringen min (140 cm) har hatt Helsport Rago dunpose til voksen i to år. Eg snører av nederste delen med strikken til liggeunderlaget slik at posen blir passe lang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strilaliv skrev (2 timer siden):

Kva med voksenpose og så snøra av nederst?

10-åringen min (140 cm) har hatt Helsport Rago dunpose til voksen i to år. Eg snører av nederste delen med strikken til liggeunderlaget slik at posen blir passe lang.

Ja, var litt det jeg tenkte som en mulighet, og da er det jo litt ett fett hvor lang posen er, om den uansett må snøres igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for å svara på det du eigentleg spurte om.

 

10-åringen min har Rago dame. Dameposen er som du har sett ei litt anna form enn herre. For min 10-åring er det perfekt. Han liker nemleg å krølla seg saman når han søv og har plass til å dra beina opp i fosterstilling inne i soveposen.  Han fekk Rago dame fordi det var den som var på tilbod til knallpris i outleten til Helsport då han skulle ha ny sovepose. I dag hadde eg nok kjøpt syntetpose til han så hadde eg sluppe bekymra meg over søling av te eller vatn i posen.

Endret av Strilaliv
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.