Gå til innhold
  • Bli medlem

Korleis pakke eit telt ?


Anders P

Anbefalte innlegg

Hei. 

Eg har då kjøpt meg eit nytt telt. Som ordtaket seier, alle gode ting er seks. Mitt nyaste telt er Six Moons design, lunar solo. 

Dette teltet har ein ventil som er forma med ei plaststang (som er bøyelig). Plaststangen er i ein bue. Eg trur ikke dette er det mest solide teltet i verda så eg lurte berre på om folk har nokon råd eller tips til korleis ein best mogleg skal pakke dette teltet ? 

Det eg prøver å unngå er at det går hull i teltduken. Er det best å rulle eller å stappe teltet og kor bør ein eventuelt plassere ventilen når ein pakker det i posen ? 

Takk for alle svar. 

 

Anders 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme med Abisko shape-teltet mitt. Tenker ikke noe på hvordan disse blir pakket. De er nok ment for å tåle litt bøy og tøy. Jeg bretter uansett teltet inn hver gang, men tenker aldri på hvordan ventilene blir liggende. De er like fine når de pakkes opp igjen uansett : )

Endret av sneakyowl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har to telt fra Helsport i extrem varianten (sommer og vinter). Jeg stapper alltid teltene ned i teltposen, ruller kun vinterteltet nå jeg delvis ferdige stenger på (stengene halvveis tredd på, det vil si at jeg ruller teltet rundt stengene). Jeg lager en lang pølse av teltet og stapper litt og litt nedi. Ytterduken på sommerteltet har noen små stenger og bøyler som jeg stapper inne først. Stapper alltid ytterduken først og deretter innerduken, tilslutt stapper jeg teltplugger og teltstenger i posen. Du finner nok fort ut av det, bare vær litt forsiktig. 

Endret av Dompappen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pakker alltid stenger og plugger for seg. Da kan jeg ubekymret stappe teltet i posen. Jeg tenker at ventilene har værsågod med å tåle dette. Tilogmed helsport ringstind 2 sl tålte stapping: i sin altfor trange pose følte jeg meg som en pølsemaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.