Gå til innhold
  • Bli medlem

Falketind Flex1 Heavy Duty - Passform rundt legg og ankler?


sneakyowl

Anbefalte innlegg

Er det noen her som er kjent med Norrønas Falketind Flex1 Heavy Duty bukser?
https://www.norrona.com/en-GB/products/falketind/falketind-flex1-heavy-duty-pants-men/?color=8700

Det jeg lurer spesifikt på er hvordan passformen rundt legger og ankler er i kombinasjon med fjellstøvler.

Dette skal være en bukse som er inspirert av Fjørå Flex1 buksene. De har jeg fra før og er veldig fornøyd med det lette og luftige materialet, men de passer seg dårlig med fjellstøvler med høy ankel på grunn av sin "slim" passform i benene. Forståelig nok, Fjørå er tekniske bukser ment for sykling.
Ja, de kan utvides nederst i anklene så buksen kan trekkes ned over større sko også, men jeg synes det ser litt klovnete når buksen sitter ganske tett på benet ellers (litt moon-boots-aktig).
 

Falketind-buksene står oppført som "Regular fit" (mot Technical fit på Fjørå-buksene), men jeg synes fremdeles de ser litt smale ut helt nederst på bildene. Dette skulle jeg gjerne hørt noen brukererfaringer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Marius Engelsen skrev (45 minutter siden):

De passer fint over fjellstøvler. Har også glidelås som er lukket bak om du trenger å utvide buksebenet :) 

Takk! Godt å vite. Dette er da altså uten å utvide buksebenet noe særlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (31 minutter siden):

Jeg kan måle for deg om jeg husker det i ettermiddag.

hvilke støver har du? Omkrets på de?

Om det ikke er til mye bry så tar jeg gjerne målene, men det er ikke noe krise :). Passer de til dine Fjellsko passer de nok til mine også.
Jeg ser nå at farge og størrelse jeg er ute etter ikke er å få tak i i nettbutikken, så jeg må nok uansett ta turen til fysisk butikk for eventuell handel. Da tar jeg med fjellskoene for å teste samtidig eventuelt.


Jeg har Alfa Impact. Disse er nok i det større sjiktet, men jeg har ikke målene på de for hånd nå, men kan sammenligne målene med min Svalbard Heavy Duty bukse eventuelt som jeg vet passer fint over skoene ved å åpne glidelåsen.

Endret av sneakyowl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å oppdatere, i tilfelle noen andre lurer på det samme:

Jeg målte Svalbard Heavy Duty buksen min nå, og den er ca. 17-18cm i bredden helt nederst når den er i sin mest kompakte form. Med den sammenligningen gjort følte jeg meg trygg nok til å bestille buksen rett fra butikk : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk fort i svingene her. Da satt jeg plutselig hjemme med buksen på meg. Den passet perfekt over Impact-skoene med bare en bitteliten ekstra utvidelse av buksebenet :)

Tror jeg har funnet min nye favorittbukse. Fjørå-bukse, minus sykkel-aspektene, og litt mer robust materiale i sliteområdene. Perfekt for sommerens turer!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.