Gå til innhold
  • Bli medlem

1 mnd på tur.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal begynne og planlegge meg en langtur sommeren 2022. Skal starte fra valdalen gård i femund og avslutte ved tveldalen fjellstue. Turen skal starte i starten av august. Trenger tips til hvordan dere ville pakket for en sånn tur. Jeg har med meg en hund som bærer kløv. Takk for innspill 😊

Endret av Kim Marius Bjørnson-Holm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Dette blir sikkert en kjempetur.  Kanskje du kan si noe mer om hvordan du tenker deg å utføre turen, jeg er ikke kjent i området og det gjelder sikkert flere her. Sove i Telt,/hytte? bære mat for hvor mange dager?  Loffe rundt med utstyret liggende i en leir eller lange dagsmarsjer pr dag. Er mye erfarne folk her med mange gode tips men tror de fleste trenger noe mer info😁

 

latitude

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt og sjekke muligheter for og bestille matrasjoner hos betjente DNT hytter om det er mulig. Kan nok bære med meg mat for 7-10 dager. Kommer til og bo i telt og ruta kommer til og gå langs  grensa. Skal prøve og slå leir mest mulig lved vann eller elv for og forsøke og fiske endel😊

latitude skrev (1 time siden):

Hei

Dette blir sikkert en kjempetur.  Kanskje du kan si noe mer om hvordan du tenker deg å utføre turen, jeg er ikke kjent i området og det gjelder sikkert flere her. Sove i Telt,/hytte? bære mat for hvor mange dager?  Loffe rundt med utstyret liggende i en leir eller lange dagsmarsjer pr dag. Er mye erfarne folk her med mange gode tips men tror de fleste trenger noe mer info😁

 

latitude

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en veldig fin tur. 

Hvis turen er på ca 200 km og du skal bruke en måned på den, så blir ikke dagsetappene så veldig lange og du får tatt en god del hviledager innimellom også. Da kan du unne deg litt mer luksus i sekken. Du får også god tid til å fiske, så du kan kanskje klare deg med mindre mat (jeg hadde ikke vært en god nok fisker til å stole på fiskelykken selv), men så har du også med hund som trenger sitt og kan bære noe. 

På det meste har jeg båret mat for 11 dager, men da var dagsetappene på ca 30 km i snitt, så maten var pakket med ekstremt fokus på vekt og kalorier. Hvis du klarer å få forsyninger etter 7-11 dager så vil jeg tro det går veldig greit for deg på denne turen. 

På en sånn tur ville jeg nok tatt med en tarp som luksusutstyr siden det blir mye tid i leir. Jeg tror også jeg ville vurdert å ha med et par leirsko i tillegg til de skoene jeg går i og kanskje et par ekstra sokker og en genser ekstra. Det er nesten så jeg ville vurdert å ta med en stol også... (men så hadde nok jeg neppe hatt med fiskeutstyr 😕). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snartur skrev (17 timer siden):

Det høres ut som en veldig fin tur. 

Hvis turen er på ca 200 km og du skal bruke en måned på den, så blir ikke dagsetappene så veldig lange og du får tatt en god del hviledager innimellom også. Da kan du unne deg litt mer luksus i sekken. Du får også god tid til å fiske, så du kan kanskje klare deg med mindre mat (jeg hadde ikke vært en god nok fisker til å stole på fiskelykken selv), men så har du også med hund som trenger sitt og kan bære noe. 

På det meste har jeg båret mat for 11 dager, men da var dagsetappene på ca 30 km i snitt, så maten var pakket med ekstremt fokus på vekt og kalorier. Hvis du klarer å få forsyninger etter 7-11 dager så vil jeg tro det går veldig greit for deg på denne turen. 

På en sånn tur ville jeg nok tatt med en tarp som luksusutstyr siden det blir mye tid i leir. Jeg tror også jeg ville vurdert å ha med et par leirsko i tillegg til de skoene jeg går i og kanskje et par ekstra sokker og en genser ekstra. Det er nesten så jeg ville vurdert å ta med en stol også... (men så hadde nok jeg neppe hatt med fiskeutstyr 😕). 

Snartur skrev (17 timer siden):

Det høres ut som en veldig fin tur. 

Hvis turen er på ca 200 km og du skal bruke en måned på den, så blir ikke dagsetappene så veldig lange og du får tatt en god del hviledager innimellom også. Da kan du unne deg litt mer luksus i sekken. Du får også god tid til å fiske, så du kan kanskje klare deg med mindre mat (jeg hadde ikke vært en god nok fisker til å stole på fiskelykken selv), men så har du også med hund som trenger sitt og kan bære noe. 

På det meste har jeg båret mat for 11 dager, men da var dagsetappene på ca 30 km i snitt, så maten var pakket med ekstremt fokus på vekt og kalorier. Hvis du klarer å få forsyninger etter 7-11 dager så vil jeg tro det går veldig greit for deg på denne turen. 

På en sånn tur ville jeg nok tatt med en tarp som luksusutstyr siden det blir mye tid i leir. Jeg tror også jeg ville vurdert å ha med et par leirsko i tillegg til de skoene jeg går i og kanskje et par ekstra sokker og en genser ekstra. Det er nesten så jeg ville vurdert å ta med en stol også... (men så hadde nok jeg neppe hatt med fiskeutstyr 😕). 

Snartur skrev (17 timer siden):

Det høres ut som en veldig fin tur. 

Hvis turen er på ca 200 km og du skal bruke en måned på den, så blir ikke dagsetappene så veldig lange og du får tatt en god del hviledager innimellom også. Da kan du unne deg litt mer luksus i sekken. Du får også god tid til å fiske, så du kan kanskje klare deg med mindre mat (jeg hadde ikke vært en god nok fisker til å stole på fiskelykken selv), men så har du også med hund som trenger sitt og kan bære noe. 

På det meste har jeg båret mat for 11 dager, men da var dagsetappene på ca 30 km i snitt, så maten var pakket med ekstremt fokus på vekt og kalorier. Hvis du klarer å få forsyninger etter 7-11 dager så vil jeg tro det går veldig greit for deg på denne turen. 

På en sånn tur ville jeg nok tatt med en tarp som luksusutstyr siden det blir mye tid i leir. Jeg tror også jeg ville vurdert å ha med et par leirsko i tillegg til de skoene jeg går i og kanskje et par ekstra sokker og en genser ekstra. Det er nesten så jeg ville vurdert å ta med en stol også... (men så hadde nok jeg neppe hatt med fiskeutstyr 😕BeklagerBeklager atdet ble sitert flere ganger. Fant ikke ut hvordan jeg fikk fjernet det 🤣 takk for god info. Gleder meg masse til turen og jeg satser på godvær 👍😁

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.