Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har erfaring med MSR Hubba Hubba NX 1 som vil dele litt info?


Kenngu

Anbefalte innlegg

I fjor var jeg på en ukes tur i Lofoten med MSR elixir 3 sammen med dama. Utrolig fornøyd med teltet, vanvittig stødig og robust telt!
 

Skaffet meg det telte for turer hvor jeg drar med 1-2 personer, eller hvis jeg skal ha god plass og bruker kano.
Har nå fått snuta for msr, og vurderer å erstatte mitt troverdige Helsport Ringstind 2.

Skal til Finnmarksvidda i år, og vurderer nytt telt for dette. MSR Hubba Hubba nx 1 virker veldig interessant, med nesten halvering av vekt i forhold til ringstind telte.
Spørsmålet er om det holder mål for Finnmark? 2 år siden var jeg i Laksefjordvidda, og der knelte nesten Ringstind telte.

Er det noen der med MSR Hubba Hubba nx 1 som har erfaring med det under sterk vind og vær. Som kan dele sin erfaring, evt anbefaling? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt gamle Hubba Hubba (ikke nx, men i utg.punkt samme telt mtp konstruksjon) mye i åra 2007-2016. Jeg er kjempefornøyd med teltet, MEN - til sitt bruk. For min del er det sommer, og helst ikke for mye vind, eller vind og regn i kombinasjon. Vertikal refgnskur tåler det fint. Det er det perfekte godværsteltet - og for min del, som ofte har dratt på helgeturer når det er meldt bra vær, har det derfor funka supert og blitt mye brukt. Det blir veldig luftig (pga glippe mellom ytterduk og bakke) når vinden tar seg litt opp. Jeg har ikke hatt problemer med at det ikke har holdt seg stående, men mye begevelse og rett og slett trekk gjennom - og det som er av rom i ytterteltet forsvinner helt på den sida vinden kommer inn. Det er ikke teltet jeg velger dersom jeg skal på lengre turer over tregrensa og ikke er garantert noenlunde grei værmelding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Brukte enmannsutgaven av NX Hubba i vind og kraftig vind i Østmarka senhøstes i fjor. Holdt meg tørr. Teltet er veldig luftig så man må ha varm sovepose. Veldig raskt og sette opp. Fornøyd med teltet. Har et lignende tomanns fra Marmot som skal testes snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har fått veldig mye skryt, men ser det er den amerikanske versjonen. Og de har andre stenger, på de modellene bruker de syclone stenger. Tillegg også annen coating på duken.
Skulle ønske det var flere barduner på det, og borrelås mot stenger. Da tror jeg det hadde vært rått stødig og et ultimate vidda telt.

Ser at MSR sitt Access er jo egentlig det jeg beskriver, men det syns jeg er litt for tungt og vi virker litt for tett.

Blir nok Helsport Ringstind pro til Finnmarksvidda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
peik skrev (På 2021-6-30 den 7.50):

Brukte enmannsutgaven av NX Hubba i vind og kraftig vind i Østmarka senhøstes i fjor. Holdt meg tørr. Teltet er veldig luftig så man må ha varm sovepose. Veldig raskt og sette opp. Fornøyd med teltet. Har et lignende tomanns fra Marmot som skal testes snart.

"I regn og kraftig vind" skulle det stått. Da har jeg fått testes Marmot Tungsten ul 2p også i vind i tregrensen, 1000 moh i Valdres. Rimelig krevende å sette opp i sterk vind. Det fulgte ikke med nok plugger. Medfølgende plugger ga heller ikke god nok forankring. Spikket noen plugger som ga bedre feste. Lå på en sandstrand i Vassfaret et par dager senere også med treplugger og steiner som forankring. Teltet finnes også som en-manns. Temmelig likt MSR Hubba NX. Begge er ganske høye og romslige ift andre lettvektstelt. 

20210717_222224.jpg

20210718_214709.jpg

20210721_075604.jpg

20210809_063317.jpg

Endret av peik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.